پیش‌بینی آینده با مطالعه خورشید

یک منجم و ستاره‌شناس گفت: با مطالعه منظومه‌شمسی و شناخت خورشید می‌توان ارتباط زمین با سیارات موجود در این منظومه را بررسی کرد و درنهایت با گذشته زمین آشنا شد، به موجب این مسئله می‌توان آینده سیاره را نیز پیش‌بینی کرد.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت مطالعه و شناخت منظومه‌شمسی، اظهار کرد: دانشمندان می‌توانند با مطالعه و بررسی خورشید آینده و سرنوشت سیارات داخلی و به‌خصوص کره زمین را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: درواقع با مطالعه خورشید و بررسی شرایط آینده این ستاره می‌توانیم، تخمین بزنیم که چند سال دیگر خورشید تبدیل به غول بزرگ می‌شود و به‌موجب این مسئله خواهیم فهمید که چه زمانی سیارات داخلی توسط خورشید از بین می‌روند.

این منجم و ستاره‌شناس ادامه داد: طبق مطالعات و بررسی‌هایی که پیرامون خورشید انجام شده است طی چند میلیارد سال آینده عطارد و زهره، توسط خورشید نابود می‌شوند و در پنج میلیارد سال آینده نیز دیگر زمینی وجود نخواهد داشت.

وی در همین رابطه تاکید کرد: با توجه به این مسئله می‌توان گفت که با مطالعه خورشید، آینده زمین قابل بررسی است، همچنین قابل ذکر است که طبق بررسی‌های انجام شده انسان‌ها در آینده مجبور هستند برای تداوم حیات به سیارات دیگری مهاجرت کنند.

منتظری در رابطه با اهمیت شناخت خورشید و تأثیر آن در بررسی و کشف گذشته زمین گفت: با مطالعه و بررسی خورشید، علاوه بر پیش‌بینی آینده و سرنوشت سیارات، می‌توان گذشته سیاره زمین و نحوه پدید آمدن حیات را نیز مورد بررسی قرار داد.

وی در همین رابطه ادامه داد: درواقع هنگامی که بتوانیم چگونگی تشکیل سیارات مختلف اطراف زمین و دنباله‌دارهای موجود در منظومه‌شمسی را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توانیم به این موضوع نیز دست‌یابیم که حیات در سیاره زمین چگونه شکل گرفته است.

این منجم و ستاره‌شناس با اشاره به ارتباط بین زمین و سیارات منظومه‌شمسی گفت: درواقع با مطالعه منظومه‌شمسی و شناخت خورشید می‌توان ارتباط زمین با سیارات موجود در این منظومه را بررسی کرد و در نهایت با گذشته زمین آشنا شد که به موجب این مسئله می‌توان آینده سیاره را نیز پیش‌بینی کرد.

کد خبر 613940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.