رفتار نوسانی شاخص کل

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت یک هزار ۲۱۹ واحد به سطح یک میلیون ۳۰۸ هزار ۹۴۶ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۴۰۰ واحد در سطح ۳۷۸ هزار ۹۹۴ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز روند مثبتی را در ابتدا پیش گرفت. در ادامه رفته رفته سطح عرضه‌ها افزایش یافت اما شاخص هم وزن رشد ۴۰۰ واحدی را تجربه کرد، در بازار امروز نمادهای کگل، کچاد، فولاد و نوری بیشترین تأثیر منفی را بر روند بازار گذاشتند و نمادهای شتران، شپنا و حکشتی بیشترین رشد مثبت را، گروه خودرویی روند متعادلی در دقایق ابتدایی داشتند اما در انتهای بازار روند منفی در پیش گرفتند و نمادهای خودرو، خساپا، خگستر و افت یک و نیم درصدی را تجربه کردند، ارزش معاملات بازار بورس نیز در سطح دو هزار ۷۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت و حجم معاملات در سطح سه میلیارد ۵۰۰ میلیون برگه سهم بود، در بازار بورس نمادهای آریا، شاوان، خدیزل بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای زاگرس، شراز، ددانا و کگهر بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت یک هزار ۲۱۹ واحد به سطح یک میلیون ۳۰۸ هزار ۹۴۶ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۴۰۰ واحد در سطح ۳۷۸ هزار ۹۹۴ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۶۳

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۲۰

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۱ واحدی به سطح ۱۷ هزار ۸۵۴ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۳۸

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۵۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۲۷ هزار ۸۵۷ و ۱۵۲ هزار ۵۱۰ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب سه میلیارد ۵۵۸ و دو میلیارد ۶۲۹ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. افران

۲. کمند

۳. همای

۴. پالایش

۵. کیان

بیشترین حجم معامله

۱. افران

۲. کمند

۳. همای

۴. خساپا

۵. خودرو

بیشترین افزایش قیمت

۱.و توس

۲. غشان

۳. غشصفها

بیشترین کاهش قیمت

۱. سهرمز

۲.و لکار

۳. دشیمی

۴. دشیمیح

۵. رکیشح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل‌

رفتار نوسانی شاخص بورس

حمایت: یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد.

تحلیل: حرکت شاخص به سمت محدوده یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد است و به نظر می‌رسد مجدد به این سطح بازگردیم.

اخبار مهم

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی توسط شرکت‌های بورسی و فرابورسی

شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به‌عنوان نخستین گروه از مشمولان اجراکننده قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از اول آبان‌ماه ملزم به اجرای این قانون و صدور صورت‌حساب الکترونیکی هستند.

برترین‌های هفته در بورس کالا فلزی‌ها در صدر باقی ماندند

فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و ملی صنایع مس ایران سه شرکت برتر هفته پایانی پایانی مهر بیشترین فروش بازار فیزیکی بورس کالای ایران را به خود اختصاص داد. فولاد مبارکه اصفهان با ثبت معامله ۴۶۶ هزار و ۲۹۰ تن انواع ورق و تختال SM به ارزش بیش از ۷,۷۰۰ میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

شش ماه ضعیف شپنا

پالایش نفت اصفهان در فصل تابستان توانسته است به ازای هر سهم ۴۰ تومان محقق کند. سهم در فصل گذشته سود ۶۹ تومانی را گزارش کرده بود. سود ۱۰۹ تومانی شش ماهه سال جاری رشد ۳۵۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد. در کل سال مالی قبل شرکت سودی برابر ۸۷ تومان داشته است. این شرکت در فصل ابتدایی سال مالی جاری فروشی برابر ۹۴,۰۸۷ میلیارد داشت که با فروش ۸۹,۰۶۰ میلیاردی فصل دوم، جمع فروش شش ماهه امسال به ۱۸۳,۱۴۷ میلیارد رسیده است. فروش شش ماهه امسال رشد ۱۱۵ درصدی نسبت به میاندوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود شپنا برابر ۹ درصد بوده که در شش ماهه امسال حاشیه سود به ۱۴ درصد رسیده است. در فصل دوم حاشیه سود برابر ۸ درصد ثبت شده است

این شرکت در شش ماهه سود عملیاتی برابر ۲۳,۹۹۱ میلیارد تومانی را گزارش کرده است. در شش ماهه اول و دوم سال مالی گذشته به ترتیب ۵,۲۵۱ و ۱۴,۰۸۳ سود عملیاتی داشته است.

سخاش و درخشش‌های متوالی

سیمان‌خاش در فصل تابستان توانسته است به ازای هر سهم ۲۴۱ تومان محقق کند. سهم در فصل گذشته سود ۲۶۰ تومانی را گزارش کرده بود. سود ۵۰۱ تومانی شش ماهه سال جاری رشد ۵۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد. در کل سال مالی قبل شرکت سودی برابر ۸۰۰ تومان داشته است. این شرکت در فصل ابتدایی سال مالی جاری فروشی برابر ۱۱۲ میلیارد داشت که با فروش ۱۲۹ میلیاردی فصل دوم، جمع فروش شش ماهه امسال به ۲۴۱ میلیارد رسیده است. فروش شش ماهه امسال رشد ۴۵ درصدی نسبت به میاندوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود سخاش برابر ۴۴ درصد بوده که در شش ماهه امسال حاشیه سود به ۴۸ درصد رسیده است. در فصل دوم حاشیه سود برابر ۴۷ درصد ثبت شده است.

این شرکت در شش ماهه سود عملیاتی برابر ۱۰۵ میلیارد تومانی را گزارش کرده است. در شش ماهه اول و دوم سال مالی گذشته به ترتیب ۶۳ و ۱۰۲ سود عملیاتی داشته است.

نگاهی به بازارهای جهانی

شاخص‌های سهام جهانی با توجه به گزارش‌های مالی خوب شرکت‌ها، هفته مثبتی را پشت سر گذاشتند. شاخص‌های سهام آمریکا حدود پنج درصد رشد هفتگی داشتند. رشد بازار سهام به معنای رشد دارایی‌های ریسکی است یعنی سرمایه گذاران ریسک پذیر شده‌اند.

سایر ارزها در مقابل دلار آمریکا نیز صعودی بودند. کتاب بژ روز چهارشنبه منتشر شد که بازارها به آن واکنش نشان دادند. پیش بینی‌ها نسبت به قبل بدبینانه تر شدند زیرا نگرانی‌ها در مورد تضعیف تقاضا افزایش یافته است. اگرچه رشد قیمت در چندین منطقه کاهشی بوده اما به طور کلی باقی مانده است.

با توجه به بالا ماندن قیمت‌ها، انتظارات به سمت افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو حرکت کرده است. از زمان گزارش قبلی تاکنون، فعالیت‌های اقتصادی به طور متوسط افزایش پیدا کرده اما شرایط در صنایع و مناطق متفاوت است.

به دنبال انتشار کتاب بژ، قیمت طلا در واکنش به انتظار تشدید سیاست‌ها انقباضی تا محدوده ۱,۶۲۰ دلار کاهش پیدا کرد. شاخص‌های سهام نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نزولی بودند. روز جمعه تراز بودجه فدرال رزرو منتشر شد. در حالی که انتظار می‌رفت کسری بودجه فدرال رزرو به ۱۷۳ میلیارد دلار کاهش پیدا کند به ۴۲۹ میلیارد دلار رسید. انتشار این داده با با جهش قیمت طلا تا محدوده ۱,۶۵۷ دلار، افزایش قیمت نفت، تضعیف دلار در مقابل سایر ارزها و تقویت بازارهای سهام همراه شد.

هفته گذشته نرخ تورم انگلیس منتشر شد که بیشتر از انتظارات بازار بود. نرخ تورم انگلیس در حالی که انتظار می‌رفت ۱۰ درصد منتشر شود به ۱۰.۱ درصد رسید.

نقشه بازار

رفتار نوسانی شاخص بورس

کد خبر 613863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.