استیضاح فاطمی‌امین غیرکارشناسی است/ مقصر مشکلات صنعت خودرو تنها وزیر صمت نیست

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه اگر موضوع استیضاح در میان باشد، برخی دیگر از وزرا باید دم تیغ استیضاح باشند گفت: وزیر صمت با نمایندگان مجلس ارتباط دارد و در حوزه‌های مختلف، اقدامات خوبی انجام داده است، هر چند در زمینه خودروسازی ایراداتی وجود دارد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص طرح استیضاح وزیر صمت اظهار کرد: موافق استیضاح فاطمی‌امین نیستم، تنها مقصرِ شرایطی که در حوزه صمت وجود دارد، وزیر صمت نیست بلکه برخی از اقدامات و رفتارهای رئیس دولت و مصوبات در این بازار گرانی و اوضاع بی‌تأثیر نبوده است.

وی صمت را وزارتخانه‌ای عریض و طویل در حوزه‌های معدن، تجارت، بازرگانی و گمرک دانست و افزود: همه بار بخش‌های گوناگون بر دوش یک وزارتخانه گذاشته شده است، البته اصلاح برخی رفتارهای اشتباه گذشته ضروری است اما وزیر صمت به مرور در حال انجام وظایف خود است و در این شرایط مطرح کردن استیضاح لزومی ندارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر موضوع استیضاح در میان باشد، برخی دیگر از وزرا باید امروز دم تیغ استیضاح باشند، گفت: وزیر صمت ارتباط و تعامل خوبی با نمایندگان مجلس دارد و در حوزه‌های مختلف وزارت خود نیز اقدامات خوبی را انجام داده است، هر چند در زمینه خودروسازی ایراداتی وجود دارد که تنها مسئول مشکلات این بخش وزارت صمت نیست.

وی بخشی از سهامداران صنایع خودروسازی داخلی را صندوق‌های پولی و مالی بزرگ کشور معرفی و خاطرنشان کرد: این صندوق‌ها وابسته به وزارتخانه‌های دیگر هستند و بدون همکاری آن‌ها، وزارت صمت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات حوزه‌های خودروی را اصلاح کند، بنابراین اقدام برای استیضاح فاطمی امین به نظر غیرکارشناسی است.

آصفری، راهکار حل مشکلات حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت را برگزاری نشست‌ها و برنامه‌ریزی‌های صبورانه عنوان کرد و ادامه داد: در صورتی که استیضاح رأی بیاورد، هر کس دیگری که جای وزیر کنونی صمت رأی بیاورد کار را با همین روال ادامه خواهد داد تا زمانی که اصلاحات جدی هم در حوزه‌های قانون‌گذاری و هم در حوزه مصوبات در هیئت وزیران و نهادهای دیگر انجام نشود.

کد خبر 613827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.