توصیه جدید متخصصان برای کاهش علائم پسوریازیس

گروهی از محققان پس از انجام مطالعات متعدد به این نتیجه رسیده‌اند که مدیتیشن می‌تواند نقش مهمی در کاهش علائم ناشی از پسوریازیس ایفا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری پوستی پسوریازیس نوعی مشکل ژنتیکی خودایمنی به شمار می‌رود که به علت ایجاد اختلال در سیستم ایمنی تعداد کمی از افراد به وجود می‌آید. افراد مبتلا به این بیماری، تقریباً تمام عمر خود را با تجربه علائم آن سپری می‌کنند و مشکل آن‌ها به شکل خشکی و پوسته‌پوسته شدن بخش‌های مختلف بدن مانند سر، آرنج، زانو، گردن و سایر قسمت‌ها یا شوره شدید در سر مشاهده می‌شود و می‌تواند افسردگی، دیابت و بیماری‌های قلبی را نیز برای آن‌ها به دنبال داشته باشد.

عواملی مانند اضطراب، فشار عصبی و تغذیه نادرست می‌تواند علائم پسوریازیس را تشدید کند که در پی آن، سیگنال‌های اشتباهی به سمت مغز ارسال می‌شود و جایگزینی سلول‌های تازه نسبت به جایگزینی سلول‌های مرده، افزایش ضخامت پوست را به دنبال دارد. در حالت عادی، یک ماه زمان لازم است تا پوست بازسازی شود اما در افراد مبتلا به پسوریازیس، این مدت‌زمان به سه تا چهار روز کاهش می‌یابد.

داروهای درمانی پسوریازیس

تاکنون هیچ درمان قطعی برای افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس مشخص نشده است؛ با این حال متخصصان به روش‌های مختلف تلاش می‌کنند علائم آن را در افراد کاهش دهند و بیماری را تحت کنترل درآورند. از مهم‌ترین درمان‌هایی که متخصصان پوست برای درمان این بیماری تجویز می‌کنند می‌توان به استفاده از لوسیون‌های پوستی، پمادهایی با ترکیبات کورتیکواستروئید، شامپوهای ضدشوره، داروهای خوردنی برای درمان بیماری‌های خودایمنی و ترکیبات دارویی دارای ویتامین D اشاره کرد.

گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا در سان‌فرانسیسکوی آمریکا به‌تازگی نقش مدیتیشن و آگاهی ذهن در کاهش علائم پسوریازیس و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به این بیماری را مورد بررسی قرار دادند و به نتایج مثبت شگفت‌انگیزی در مورد آن دست یافتند.

این نتیجه‌گیری براساس انجام آزمایش روی ۳۵۶ بیمار مبتلا به پسوریازیس حاصل شد و نشان داد افرادی که به مدت هشت تا ۱۲ هفته به انجام مدیتیشن طبق برنامه متخصصان پرداخته بودند، کاهش قابل توجه علائم پسوریازیس را تجربه کرده بودند.

کد خبر 613802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.