از کجا کتاب موسیقی بخریم؟

خرید کتاب موسیقی برای برخی از افراد الزامی است! بله... در عصر حاضر که بسیاری از جوانان در خود استعداد و توانایی ورود به عرصه‌ی موسیقی را می‌بینند، می‌بایست در این زمینه اطلاعات بالایی داشته‌باشند تا بتوانند در مسیر خود موفق عمل کنند.

موسیقی به عنوان یکی از هنرهای برجسته در ایران و جهان در تمامی ادوار، طرفداران مخصوص به خود را داشته‌است، به همین جهت کتاب‌های مختلف بسیاری در این زمینه توسط موسیقی‌دانان غربی و ایرانی نگاشته‌شده تا در آینده به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد. این یک امر بدیهی است که هر فردی در زمینه فعالیت خود اطلاعات بیشتری را کسب کند، بر کیفیت کار وی افزوده خواهد شد. به همین دلیل افراد علاقمند به این رشته‌ی هنری می‌بایست با بهترین مرجع خرید انواع کتاب موسیقی آشنایی داشته‌باشند.

موسیقی از گذشته تا امروز

برای فردی که بخواهد به عنوان یک موزیسین حرفه‌ای شناخته شود، لازم است خیلی چیزها را درباره موسیقی در گذشته و حال حاضر بداند. در یک بیان ساده، کسب اطلاعات درباره پیشینه‌ی تاریخی موسیقی، موجب می‌شود که به اهمیت این رشته‌ی هنری در گذشته نیز اطلاعات کسب‌شده و تغییر سلیقه‌ی مخاطبان نیز به دست آید؛ بنابراین مطالعه‌ی کتاب‌های تاریخی از جمله مهمترین اقدامات برای رسیدن به یک جایگاه مناسب در موسیقی به شمار می‌رود. ناگفته نماند که خرید و مطالعه‌ی کتاب موسیقی تاریخ غرب و تاریخ ایران به یک اندازه حائز اهمیت است.

آنچه که از اطلاعات به دست آمده روشن است، موسیقی سبک کلاسیک از جمله پرطرفدارترین انواع سبک‌ها بوده‌است که در گذشته نقش پررنگ‌تری نیز داشت. این موضوع در کتاب‌های تاریخی موسیقی ایرانی و غربی به وضوح روشن است.

پیشینه‌ی تاریخی موسیقی در ایران

آنچه که مسلم است، رشته‌ی هنری موسیقی در تمام ادوار تاریخ ایرانی وجود داشته، اما در برخی از دوره‌ها به اوج خود رسیده‌است. در واقع موسیقی در ایران توسط برخی از افراد در دوره‌های تاریخی مشهور شد و افراد زیادی را به سمت خود کشاند. برخی از افراد و دوره‌های اوج موسیقی در ایران به شرح زیر هستند:

از کجا کتاب موسیقی بخریم؟

  1. پس از حمله‌ی مغولان به ایران، در دوره‌ی ایلخانان یکی از دوره‌های اوج موسیقی ایرانی بوده که مهمترین شخص اثرگذار در این دوره فخرالدین ابراهیم عراقی بوده‌است.

  2. بر اساس اطلاعات مندرج در کتاب موسیقی ایرانی، از دیگر دوره‌های پررنگ موسیقی در کشور، دوره‌ی ساسانیان بود که توسط باربد موسیقی دان در خراسان به اوج خود رسید.

  3. در دوره‌ی صفویان نیز سبکی از موسیقی با نام موسیقی امپراطوری رشد و نمو پیدا کرد که بسیار بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

  4. در حال حاضر نیز موسیقی‌دانان بسیاری در ایران فعالیت دارند که موجب نشان‌دادن اهمیت این رشته هنری می‌شوند. حسین دهلوی که خود معاصر همین قرن است، از جمله مشهورترین و تاثیرگذارترین افراد در موسیقی ایرانی محسوب می‌شود.

به وضوح روشن است که موسیقی در ایران نقش بسیار پررنگی داشته و ممکن است افراد علاقمند به موسیقی از آن بی‌اطلاع باشند. لذا می‌بایست با خرید بهترین کتاب‌های تاریخ موسیقی ایران که از اعتبار مطالب آن اطمینان دارند، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند.

موسیقی و نقش پررنگ آن در جوامع غربی

بر اساس مطالب مندرج در خرید کتاب موسیقی غربی‌ها، این هنر اصیل از یک کلیسا و توسط یک قدیس از سده چهارم میلادی آغاز شد. به همین جهت در ابتدای ورود از موسیقی تنها در جنبه‌ی مذهبی آن استفاده می‌شد؛ تا اینکه رفته‌رفته در قرون وسطی گسترده‌تر شده و تا به امروز ادامه دارد. به طور کلی یونان باستان را می‌توان مهد تولد موسیقی در غرب دانست، لذا می‌بایست پیشینه تاریخی این رشته‌ی هنری، در یونان به درستی مطالعه شود تا همه‌ی اطلاعات تاریخی این حوزه به دست آید. از جمله تحولات ویژه‌ای که در موسیقی غرب به وجود آمد، مربوط به قرن 15 میلادی بود که توسط هنرمندان متعددی هم‌چون لئوناردو داوینچی، رافائل و... اشاره کرد.

موسیقی در این دوره نقش بسیار پررنگی به خود گرفت که تاثیرات مثبت آن تا به‌ امروز نیز برقرار بوده‌است، از آنجا که بافت موسیقی غربی با موسیقی ایرانی تفاوت بسیاری دارد، تنها مطالعه‌ی کتب ایرانی برای افراد کفایت نمی‌کند. تاریخ موسیقی غرب به حدی جامع و کامل است که اگر افراد از آن مطلع نشوند، از سایر رقبای خود عقب خواهند ماند؛ بنابراین لازم است هم‌زمان با خرید کتاب تاریخ موسیقی ایران، کتاب تاریخ موسیقی غرب نیز خریداری شود تا اطلاعات افراد در این باره جامع باشد و به عنوان راهنمای موفقیت در مسیر مورد استفاده قرار بگیرد.

کتاب موسیقی را از فروشگاه‌های معتبر بخرید!

با مراجعه به کتابفروشی‌های شهر ممکن است تعداد زیادی کتاب موسیقی به چشم بخورد، اما برای کسب اطلاعات دقیق و مطمئن، می‌بایست فروشگاه‌های معتبر و تخصصی فروش کتب موسیقی ایرانی و خارجی شناخته شود. تاریخ هر رشته‌ی هنری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اگر دانسته شود بر پیشرفت افراد موثر واقع خواهد شد؛ بنابراین برای رسیدن به موقعیت عالی در حوزه موسیقی، هزینه‌کردن برای خرید کتاب‌های مربوط به تاریخ موسیقی ایران و غرب کاملاً هوشمندانه خواهد بود.

خرید آنلاین معتبرترین کتاب موسیقی

خوشبختانه امروزه بسیاری از مراکز معتبر فروش کتاب‌های موسیقی غرب و ایرانی به صورت آنلاین به فعالیت می‌پردازند تا افراد بتوانند به آسانی از طریق اینترنت خرید نمایند. یک فروشگاه کتاب موسیقی معتبر و مشهور که به صورت آنلاین و از طریق سایت به فعالیت می‌پردازد، ایران موزیکولوژی است که نام آشنایی بین موسیقی‌دانان محسوب می‌شود. این مجموعه که خود دارای وبسایتی پر از محتوای مفید موسیقی است، مرجعی مناسب برای خرید کتاب به شمار می‌رود. ایران موزیکولوژی اطلاعات و کتاب‌های معتبر و مفیدی را به مخاطبان خود ارائه می‌کند تا به ایشان در مسیر پیشرفت موسیقی کمک نماید.

از کجا کتاب موسیقی بخریم؟

در ایران موزیکولوژی کتب تاریخی و تخصصی بسیار زیادی درباره موسیقی غرب و موسیقی ایرانی موجود است که نیازمندی‌های تمام موسیقی‌دانان را تکمیل می‌کند؛ بنابراین هر فرد علاقمند به موسیقی نیاز دارد تا با این وبسایت آشنایی کامل داشته‌باشد تا از محتوای مفید آن به خوبی بهره ببرد. فروشگاه تخصصی کتاب موسیقی آنلاین و به‌روز این مجموعه به نشانی http://iranmusicology.com همواره آماده ارائه کتب معروف است و با ارائه بهترین خدمات، رضایت مشتریان خود را جلب می‌نماید.

کد خبر 613790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.