۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۳
دلیل محبوبیت ۱۰ سریال مطرح جهان

پایگاه معتبر IMDb شماری از فیلم‌ها و سریال‌ها را معرفی کرده که نمره بالایی از طرف مخاطبان این پایگاه دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افراد مختلف برای تماشای فیلم و سریال، از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند، یکی از روش‌ها مراجعه به سایت‌های معتبر معرفی کننده فیلم و سریال است. ‏IMDb یک پایگاه و بانک اطلاعات اینترنتی معتبر مربوط به فیلم‌ها، سریال‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، بازی‌های ویدئویی، رسانه خانگی و پخش آنلاین محتوا است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۰ میلادی آغاز کرد.

این پایگاه داده‌ها شامل اطلاعاتی از قبیل بازیگران، عوامل، بیوگرافی‌های شخصی، خلاصه داستان فیلم‌ها، رتبه‌بندی و نقدهای منتقدان و مخاطبان می‌شود. کاربران در IMDb به فیلم‌ها و سریال‌ها از ۱۰ نمره، امتیاز می‌دهند و به نوعی در نظرسنجی آن شرکت می‌کنند.

شاید برخی از این سریال‌ها را تاکنون دیده باشید، شاید هم بعد از این، تماشاگر تعدادی از آن‌ها باشید، در هر حال، نظر شما چیست؛ کدام سریال را بیشتر می‌پسندید؟

جوخه برادران

امتیاز: ۹.۴ از ١٠

کارگردانان: فیل آلدن رابینسون و ریچارد لانکرین

بازیگران: دیمین لوئیس، ران لیوینگستون، دانی والبرگ، اسکات گریمز و شین تیلر

مینی‌سریال «جوخه برادران» در زمان جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. این سریال محصول کشور آمریکا بوده و در ژانر درام و جنگی ساخته شده است. این سریال در زمان پخش، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نقدهای مثبتی از سوی آنان دریافت کرد.

داستان سریال: روایتگر زندگی گروهی از سربازان آمریکایی است که احوال آن‌ها را از روزهای دوره آموزشی تا پیروزی در جنگ به تصویر می‌کشد.

چرنوبیل

امتیاز: ۹.۴ از ١٠

کارگردان: یوهان رنک

بازیگران: جرد هریس، استلان اسکاشگورد و امیلی واتسون

مینی‌سریال «چرنوبیل» در ٥ قسمت ساخته شده است و در زمان پخش، طرفداران بسیاری داشت. این مینی‌سریال در ژانر درام تاریخی ساخته شده و محصول مشترک بریتانیا و آمریکاست که در سال ٢٠١٩ به نمایش درآمد و فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال ١٩٨٦ میلادی را به تصویر کشید. چرنوبیل در هفتاد و یکمین دوره مراسم جوایز امی، ١٠جایزه در رشته‌های مختلف دریافت کرد و مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

داستان سریال: درباره چگونگی بروز فاجعه چرنوبیل است و رازهایی نهان این حادثه را برای مخاطب آشکار می‌سازد.

در این سریال، شاهد تلاش زنان و مردان بسیاری برای پاکسازی شهر هستیم که با کمک یکدیگر اروپا را از فاجعه نجات دادند. فیلمنامه این مجموعه بر اساس اتفاقاتی واقعی نوشته شده است و جزو بهترین سریال‌ها بر اساس واقعیت به شمار می‌رود.

بریکینگ بد

امتیاز: ۹.۵ از ١٠

کارگردان: وینس گیلیگان

بازیگران: برایان کرانستون، آرون پال، آنا گان، دین نوریس و بتسی براندت

سریال «بریکینگ بد» یکی از پرطرفدارترین سریال‌های چندین سال اخیر و جزو ۲۰ سریال برتر IMDb محسوب می‌شود. این سریال در ژانر درام و جنایی ساخته شده است که در زمان پخش، مورد توجه طیف وسیعی از مخاطبان و منتقدان قرار گرفت و بازخوردهای مثبتی دریافت کرد.

نام سریال در سال ۲۰۱۳ به دلیل دریافت ۹۹ درصد رأی مثبت منتقدان، در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان «تحسین‌برانگیزترین سریال تلویزیونی تاریخ جهان» ثبت شد. این عنوان جوایز بسیاری در جشنواره‌های مختلف دریافت کرد و به یکی از به‌یادماندنی‌ترین سریال‌های آمریکایی تبدیل شد. پس از پایان پخش بریکینگ بد، در سال ۲۰۱۹ فیلمی به نام «ال کامینو» (El Camino) در ادامه این سریال ساخته شد.

داستان سریال: درباره زندگی یک دبیر شیمی ساده به نام «والتر وایت» است که متوجه می‌شود سرطان ریه دارد. او می‌خواهد پیش از مرگش برای خانواده خود ثروت کلانی برجا بگذارد و به همین دلیل با همراهی یکی از شاگردان خود به نام «جسی پینکمن»، شروع به تولید «شیشه» می‌کنند. پس از مدتی والتر وایت به یکی از معروف‌ترین تولیدکننده‌های مواد مخدر تبدیل می‌شود و پول زیادی از این طریق به دست می‌آورد.

وایر

امتیاز: ۹.۳ از ١٠

کارگردان: دیوید سیمون

بازیگران: دومینیک وست، جان دومن، ادریس البا و فرانکی فایسون

سریال «وایر» محصول کشور آمریکا بوده و در ژانر جنایی و درام ساخته شده است. فصل اول این سریال در سال ٢٠٠٢ به نمایش درآمد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. پخش این سریال حدود شش سال به طول انجامید و در سال ٢٠٠٨ بعد از پخش ۶۰ قسمت جذاب به پایان رسید.

این سریال نیز در طول سال‌های پخش، مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت و جوایز ارزشمند بسیاری دریافت کرد.

داستان سریال: وجوه مختلفی از محله مواد مخدر بالتیمور را از دیدگاه مواد فروشان نشان می‌دهد و هر فصل آن جنبه‌های گوناگون این بخش مانند رسانه‌های خبری و تجارت خلاف و غیرقانونی مواد مخدر را به تصویر می‌کشد.

سوپرانوز

امتیاز: ۹.۲ از ١٠

کارگردان: دیوید چیس

بازیگران: جیمز گاندولفینی، لورین براکو، ادی فالکو و مایکل امپریولی

سریال «سوپرانوز» در ژانر درام، جنایی و مافیایی ساخته شده و محصول کشور آمریکا است. قسمت اول این سریال در سال ١٩٩٩ به نمایش درآمد و تنها با پخش چندین قسمت ابتدایی توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. منتقدان این سریال را به عنوان یکی از بهترین سریال‌های آمریکایی در نظر می‌گیرند و در آن زمان نیز نقدهای مثبتی نسبت به آن داشتند.

سریال سوپرانوز در طول سال‌های پخش، جوایز متعددی از جشنواره‌های مختلف از جمله جایزه امی و گلدن گلوب دریافت کرد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

داستان سریال: سوپرانوز درباره یک خانواده مافیایی است که در نیوجرسی زندگی می‌کنند و فعالیت‌های خلاف قانون انجام می‌دهند. تونی سوپرانو پدر خانواده و رئیس این گروه مافیایی است که در خانه شخصیتی عاطفی دارد، اما در بیرون از خانه به یک جنایتکار حرفه‌ای تبدیل می‌شود.

این سریال در واقع تلفیقی از ژانر خانوادگی و جنایی است که این دو جنبه را همزمان در یک خانواده به خوبی نشان می‌دهد.

بازی تاج و تخت

امتیاز: ۹.۲ از ١٠

کارگردانان: دیوید بنیاف و دنیل بی وایس

بازیگران: کیت هرینگتون، امیلیا کلارک، پیتر دینکلیج، سوفی ترنر و لینا هیدی

سریال «گیم آف ترونز» (بازی تاج و تخت) در سال‌های پخش با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. این سریال در ژانر درام، حماسی و فانتزی ساخته شده است که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد.

پخش سریال هشت سال به طول انجامید و در طول این مدت به خوبی در ذهن مخاطبان تثبیت شد. بسیاری از بینندگان سریال بازی تاج و تخت که به طور خلاصه، آن را "گات" می‌گویند، بدون درنظر گرفتن امتیازبندی رایج، سریال برتر سایت IMDb می‌دانند.

داستان سریال: بازی تاج و تخت، روایتگر داستان چندین قدرت اشرافی در قلمرو وستروس است که برای رسیدن به تاج و تخت آهنین پادشاهی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و جنگ‌های بسیاری در میان آنها اتفاق می‌افتد.

شرلوک

امتیاز: ۹.۱ از ١٠

کارگردانان: استیون موفات و مارک گیتیس

بازیگران: بندیکت کامبربچ، مارتین فریمن، مارک گیتیس و اندور اسکات

سریال «شرلوک» مجموعه تلویزیونی بریتانیایی بوده که در ژانر درام و جنایی ساخته شده است. این سریال در واقع نسخه به روز شده از داستان‌های شرلوک هولمز بوده که فصل اول آن در سال ٢٠١٠ در بریتانیا به نمایش درآمد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. هر فصل از سریال شرلوک، دارای سه قسمت ٩٠ دقیقه‌ای است و یک قسمت ویژه آن برای کریسمس ۲۰۱۶ آماده شد.

شرلوک در زمان پخش با بازخوردهای خوب و مثبتی از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شد و در جشنواره‌های متعدد نیز جوایز مختلفی از جمله جایزه امی، گلدن گلوب و بفتا را دریافت کرد. جالب است بدانید که این سریال جنایی جذاب در ۱۸۰ کشور دنیا پخش شده است و محبوبیت جهانی دارد.

داستان سریال: شرلوک در لندن روایت می‌شود که داستان‌های کارآگاه مشاور، شرلوک هولمز را نشان می‌دهد که به همراهی دوست صمیمی خود در حل پرونده‌های جنایی مختلف به اسکاتلندیارد کمک می‌کنند.

فایرفلای

امتیاز: ٩ از ١٠

کارگردان: جاس ویدون

بازیگران: ناتان فیلیون، جینا تورس، آلن تودیک و مورینا بکرین

سریال «فایرفلای» محصول کشور آمریکا بوده و در ژانر درام و وسترن فضایی ساخته شده است. قسمت اول این سریال در سال ٢٠٠٢ در آمریکا به نمایش درآمد و توانست توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند. سریال در زمان پخش، به طور میانگین حدود ۴.۷ میلیون بیننده در هر قسمت داشت. سریال فایرفلای در سال ٢٠٠٣ موفق به دریافت جایزه امی ساعات پربیننده شد و نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد.

داستان سریال: فایرفلای در سال ۲۵۱۷ و با ورود طیف وسیعی از انسان‌ها به یک منظومه جدید و ناشناخته روایت می‌شود.

انسان‌های مهاجر در ده‌ها سیاره و صدها ماه این جهان جدید ساکن شدند و این منظومه ناشناخته توسط آلیانس اداره می‌شود. در این منظومه جدید، اتفاقات جالب بسیاری رخ می‌دهد و هر لحظه یک موضوع چالش‌برانگیز کشف می‌شود.

اداره

امتیاز: ٩ از ١٠

کارگردان: گرگ دنیلز

بازیگران: استیو کرل، رین ویلسون، جان کرازینسکی، جینا فیشر و بی جی نواک

سریال «اداره» یک مجموعه تلویزیونی مستندنما و کمدی موقعیت است که بر اساس یک سریال بریتانیایی به همین نام ساخته شده است. پخش این مجموعه از سال ۲۰۰۵ آغاز شد و تا سال ٢٠١٣ به طول انجامید.

سریال، در فصل اول بازخوردهای گوناگونی دریافت کرد، اما فصل‌های بعدی مورد ستایش منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. این مجموعه افتخارات بسیاری از جمله جایزه گلدن گلوب و چهار جایزه امی ساعات پربیننده را دریافت کرده است.

داستان سریال: اداره، زندگی روزمره گروهی از کارمندان یک شرکت فروش کاغذ را روایت می‌کند.

کارآگاه حقیقی

امتیاز: ۹.۸ از ٩

کارگردان: نیک پیزولاتو

بازیگران: متیو مک‌کانهی، وودی هارلسون، میشل موناهن و مایکل پاتس

سریال «کارآگاه حقیقی» در ژانر معمایی، جنایی و کارآگاهی ساخته شده است. فصل اول این سریال در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

سریال کارآگاه حقیقی به سبک "آنتولوژی" ساخته شده است، یعنی داستان آن در انتهای هر فصل به پایان می‌رسد و فصل بعدی آن با داستان و یک تیم بازیگری جدید پخش می‌شود.

فصل اول این سریال، بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و یک وبگاه معتبر به این سریال جذاب، لقب «تحسین جهانی» را داد و از آن به عنوان «بهترین مجموعه تلویزیونی» هم یاد شده است.

داستان سریال: کارآگاه حقیقی در سه فصل مختلف روایت می‌شود که کارآگاهان پلیس در حال تحقیقات روی موضوعات جنایی مختلفی هستند که در پایان هر فصل، تکلیف پرونده‌ها مشخص می‌شود.

کد خبر 613754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.