کاهش ۳۰ دستگاه مینی‌بوس در سطح شهر/ معضل نبود سرویس مدارس

مسئول سازمان حمل‌ونقل شهری شهرداری خمین از کاهش ۳۰ دستگاه مینی‌بوس خبر داد و گفت: به‌کارگیری مینی‌بوس‌هایی با فرسودگی بالای ۲۵سال برای سرویس مدارس مناسب نیست.

رسول صفدری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر، شهرداری خمین حدود هفت تا ۱۰ دستگاه مینی‌بوس از وزارت کشور دریافت کرد. این دستگاه‌ها که از یارانه دولتی تأمین شد، هفت سال در اختیار شهرداری بود، روزهای جمعه به نمازگزاران سرویس ارائه می‌داد و در حوزه حمل‌ونقل عمومی نیز استفاده می‌شد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ تاکنون نتوانسته‌ایم یک دستگاه مینی‌بوس برای شهر تهیه کنیم که یک معضل است، افزود: با پیگیری‌های فرمانداری و شهرداری و ابلاغ درخواست به استانداری و وزارت کشور برای جذب مینی‌بوس، امیدواریم این معضل برطرف شود.

مسئول سازمان حمل‌ونقل شهری شهرداری خمین خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۸ حدود ۵۴ دستگاه مینی‌بوس برای به‌کارگیری در بخش سرویس مدارس داشتیم که امسال به حدود ۳۰ دستگاه کاهش یافته است.

صفدری‌نیا تصریح کرد: به منظور حل مشکل نبود سرویس مینی‌بوس مدارس به شهرهای اطراف مراجعه کردیم، اما آن‌ها نیز با این مشکل مواجه هستند؛ درحال‌حاضر بیشتر سرویس مدارس شهر خمین، خودرو شخصی هستند که بار ترافیک شهری را افزایش می‌دهند و امیدواریم با همکاری پلیس راهور این مشکل برطرف شود.

وی گفت: مینی‌بوس‌های برون‌شهری به دلیل استهلاک و عمر بالای ۲۵ سال، برای سرویس مدارس مناسب نیست، در تلاش هستیم با همکاری مسئولان مربوطه در جذب یارانه دولتی، مینی‌بوس‌ها را نوسازی کنیم.

کد خبر 613684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.