راهی جز گفت‌وگو در شهر وجود ندارد/ آرامشی که فدای خدمت به مردم می‌شود

پربازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «زنجان میزبان کلان‌شهرها می‌شود»، «نبود فاضلاب اصلی‌ترین چالش شهرداری / راه‌اندازی کارخانه آسفالت در راستای کسب درآمد پایدار»، «راهی جز گفت‌وگو در شهر وجود ندارد»، «آرامشی که فدای خدمت به مردم می‌شود»، «شهرداری ساری؛ عضو طلایی مرکز توسعه گردشگری کشورهای اسلامی»، «قرارگاه ترویجی فرهنگی؛ کانونی راهبردی و استراتژیک در شهرداری سمنان»، «احداث مکانی برای اسکان افراد بی‌سرپناه / خدمات‌رسانی به اتباع بیگانه با هماهنگی فرمانداری»، «هم‌افزایی شهرداری‌های تیران و اصفهان در راستای توسعه گردشگری»، «انجام بیش از ۱۰۰۰ مأموریت توسط آتش‌نشانان / کاهش ۶۰ درصدی حوادث»، «باغبادران؛ خاستگاه بزرگان و نام‌آوران ایران» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

زنجان میزبان کلان‌شهرها می‌شود

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان گفت: در صورت موافقت مجمع کلان‌شهرها، زنجان برای نخستین‌بار میزبان یک رویداد فرهنگی با هدف آشنایی با آداب و سنن مختلف شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های شهری با قدرت در حال اجرا است، اظهار کرد: اجرای فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان مشکلاتی داشته و درحال‌حاضر ۲۰ جبهه در این پروژه در حال فعالیت است.

نبود فاضلاب اصلی‌ترین چالش شهرداری / راه‌اندازی کارخانه آسفالت در راستای کسب درآمد پایدار

«نبود فاضلاب اصلی‌ترین چالش شهرداری / راه‌اندازی کارخانه آسفالت در راستای کسب درآمد پایدار» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

فریدون‌شهر از شهرهای زاگرس‌نشین است که بخشی از آن در میان رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد. این شهر با داشتن دو هزار و ۵۳۰ متر ارتفاع از سطح دریا به «بام ایران» معروف است. مدیریت شهری فریدون‌شهر طی یک‌سال گذشته اقدامات شاخصی در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، زیرساختی و عمرانی در راستای حرکت به‌سمت توسعه پایدار انجام داده است.

ابراهیم باتوانی، شهردار فریدون‌شهر گفت: نبود فاضلاب شهری معضل کنونی فریدون‌شهر است، اجرای پروژه فاضلاب شهری کاری تخصصی و برعهده شرکت آبفای شهرستان است و انتظار می‌رود شرکت مذکور مجموعه عملیات اصلاح طرح، تخصیص ردیف اعتباری و آغاز عملیات اجرایی را در اسرع وقت با شدت بیشتری دنبال کند، چراکه این موضوع یکی از مطالبات عمومی شهروندان فریدون‌شهر است.

وی ادامه داد: شهرداری با راه‌اندازی کارخانه آسفالت طی سال جاری با صرف دو میلیارد تومان اعتبار، ظرفیت تولید ۸۵ تن در ساعت و ۵۰۰ تن در روز و راه‌اندازی آزمایشگاه و بعضی تأسیسات جانبی، سعی در تأمین منابع درآمد پایدار داشته است.

راهی جز گفت‌وگو در شهر وجود ندارد

«راهی جز گفت‌وگو در شهر وجود ندارد» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

حسین فتحی‌اکبری، دانش‌آموخته مطالعات شهری گفت: وقتی شکاف میان شهر و شهروند هر روز عمیق‌تر شود، مسائل و مشکلات جدی‌تر، ساختار شهر گسسته‌تر و زمینه‌های آشوب آماده‌تر می‌شود. شهر من در وضعیت حساسی به سر می‌برد و گفت‌وگوی سازنده، راه‌حل این مسئله است.

وی افزود: اعتراضی که در شهر نطفه می‌پرورد باید به صورت مسالمت‌آمیزی پا به سپهر عمومی بگذارد. حوزه عمومی، فضایی همگانی است که مردم یک شهر می‌توانند در آن به سخن آیند و کلام دیگری را حتی‌الامکان به آن شکلی که هست، بشنوند و در مفاهمه با هم به امور عمومی شهر توجه کنند.

آرامشی که فدای خدمت به مردم می‌شود

«آرامشی که فدای خدمت به مردم می‌شود» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

حوادث از گذشته تا به امروز تهدیدی علیه زندگی بشر بوده است و همواره افرادی در این مسیر نقش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم ایفا و با کمترین امکانات از خدمت به جامعه دست نکشیده‌اند. امنیت شهر مدیون آتش‌نشانانی است که ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان هستند و برای آسایش و رفاه آنان تلاش می‌کنند. وقوع حادثه و هیجان منفی در امدادگران هیچ‌گاه آرام نمی‌شود و برای آنان و خانواده‌هایشان تبعات منفی در پی دارد، اما نیروهای توانمند امدادی با وجود تمام کمبودها و سختی کاری که متحمل می‌شوند، اجازه نداده‌اند در خدمت‌رسانی خللی ایجاد شود.

رضا فدایی، نخستین آتش‌نشان شهرداری تیران گفت: شهرداری تیران در دهه ۴۰ تأسیس شد، از آن زمان تمام مأموریت‌های این نهاد مردمی همانند امروز وجود داشت و خدمت‌رسانی امدادی در حوزه آتش‌نشانی توسط نیروهای شهرداری‌ها انجام می‌شد. تقریباً ۲۰ سالی است که بازنشسته شده‌ام. آغاز فعالیت من در آتش‌نشانی همزمان با تشکیل انقلاب اسلامی بود، آن دوران درگیری‌های خودش را داشت و مأموریت باید انجام می‌شد.

شهرداری ساری؛ عضو طلایی مرکز توسعه گردشگری کشورهای اسلامی

به‌دنبال رایزنی‌های متعدد، نشست‌ها و پیگیری‌های مداوم جواد طالبی شهردار مرکز مازندران و مدیریت و کارکنان این سازمان تابعه، شهرداری ساری توانست عضو طلایی مرکز توسعه گردشگری کشورهای اسلامی شود.

با توجه به لزوم اهتمام مضاعف به بخش گردشگری و استفاده از روش‌های نوین و علمی تأمین مالی برای پیشبرد اهداف خدمت‌رسانی به مردم، ایجاد مناسبات ساختاری با مدیران نهادهای بین‌المللی به‌منظور معرفی ظرفیت‌های شاخص شهر ساری جهت حضور فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری، این مهم در شرف تبدیل به یکی از اولویت‌های سیاست‌گذاری شهرداری ساری است.

قرارگاه ترویجی‌فرهنگی؛ کانونی راهبردی و استراتژیک در شهرداری سمنان

علی یزدانیان، دبیر قرارگاه ترویجی‌فرهنگی شهرداری سمنان گفت: این قرارگاه، کانون راهبردی و استراتژیک در ساختاری اداری شهرداری است.

وی با بیان اینکه قرارگاه ترویجی‌فرهنگی شهرداری سمنان کانون راهبردی و استراتژیک در ساختاری اداری شهرداری است، افزود: این کانون مرکزی راهبردی در ساختار اداری شهرداری با رویکرد ترویج فرهنگ است که با تدبیر و ابتکارعمل معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری سمنان که سال‌ها در نهادهای فرهنگی کشور فعالیت داشته، شکل گرفته است.

احداث مکانی برای اسکان افراد بی‌سرپناه / خدمات‌رسانی به اتباع بیگانه با هماهنگی فرمانداری

امیر الهیان، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سیرجان با اشاره به تصمیم شهردار مبنی بر ایجاد مکانی دائمی برای افراد بی‌سرپناه، گفت: این گرمخانه ظرف دو سال آینده احداث می‌شود و در صورت همکاری خیران شهرستان سریع‌تر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در یک اقدام جهادی مکانی را برای بانوان بی‌سرپناه در پارک ۱۷ شهریور در نظر گرفتیم و بحث گرمایش، نگهبان و تأسیسات آن را فراهم کردیم، اضافه کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری سیرجان وارد عمل شد و افرادی که معتاد نبودند و تنها مکان نداشتند را در استراحتگاه زمستانی جای داد.

هم‌افزایی شهرداری‌های تیران و اصفهان در راستای توسعه گردشگری

حسن حجتی، شهردار تیران گفت: توسعه امکانات گردشگری و تفریحی تیران و اصفهان برای شهروندان و مسافران در قالب تفاهمنامه مشترک عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری تیران اظهار کرد: این شهر قدمت ۷۰۰۰ هزار ساله دارد، درهای سنگی قلعه تاریخی قمیشلو، خانه‌های تاریخی، مسجد، حمام قدیمی بافت سنتی شهر و طبیعت بکر از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

انجام بیش از ۱۰۰۰ مأموریت توسط آتش‌نشانان / کاهش ۶۰ درصدی حوادث

موسی‌الرضا صفری، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۵۹۰ مأموریت توسط نیروهای سازمان آتش‌نشانی انجام شده که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است.

وی در تشریح عملکرد شش ماهه نخست سال جاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، افزود: در شش ماهه نخست امسال ۱۵۹۰ مورد مأموریت توسط نیروهای سازمان آتش‌نشانی گرگان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با میزان ۱۸۱۸ مورد، امسال حوادث حدود ۶۰ درصد کاهش داشته است.

باغبادران؛ خاستگاه بزرگان و نام‌آوران ایران

حجت‌الله امینی، شهردار باغبادران گفت: در طول تاریخ پرفروغ شهر و در بین نسل‌های مختلف، افراد برجسته‌ای چشم به جهان گشودند که بخشی از هویت فرهنگی، تاریخی و اجتماعی این شهر به شمار می‌آیند.

وی باغبادران را خاستگاه بزرگان و نام‌آوران دانست و اظهار کرد: باغبادران شهر ایثار و شهادت و زادگاه دانشمندان بزرگ و انسان‌های نیک‌اندیش است، شناخت هویت فرهنگی و اجتماعی باغبادران وابسته به شناخت تک‌تک چهره‌های اثرگذار و ماندگار و مشاهیر این شهر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ایثار و شهادت، علم و دانش، شعر، ادبیات و مذهب است، چراکه بسیاری از فعالان این حوزه همواره زبانزد خاص و عام بوده و هستند.

کد خبر 613537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.