۱۱۵ هزار مدرسه در کشور نیازمند توسعه تجهیزات ورزشی است/ افزایش ۱۰ درصدی چاقی دانش‌آموزان

معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سفرهای دوره اول ریاست جمهوری یک‌هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی مدارس پیش‌بینی شده، اما ۱۱۵ هزار مدرسه در کشور نیازمند توسعه تجهیزات ورزشی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق ستاری‌فر امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم مهرماه_ در دیدار با معلمان تربیت بدنی استان اصفهان با بیان اینکه در کلام امام (ره)، تربیت و تزکیه مقدم بر تعلیم است، اظهار کرد: تربیت بدنی زیربنای تربیت و تزکیه است؛ چراکه به پاکیزگی و تربیت جسم و روح کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه جایگاه تربیت بدنی در قلب دانش‌آموزان است و محبوب‌ترین و مظلوم‌ترین معلمان در نگاه دانش‌آموزان، معلمان تربیت بدنی هستند، افزود: بهترین مشاور، امین‌ترین و مؤثرترین معلم، معلم تربیت بدنی است اما به‌رغم محبوبیتی که دارند، توجه کمتری به این معلم تحولی صورت می‌گیرد درحالی که معلمان تربیت بدنی عامل نجات دانش‌آموزان هستند.

معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ورزش در کلام حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: تربیت‌بدنی درس تربیت انسان و انسان‌سازی است و آغاز ورزش، پایان لغزش و آسیب‌های اجتماعی است چراکه شاهدیم در بسیاری از جوامع مهارت‌های زندگی با بازی به کودکان منتقل و نهادینه می‌شود.

لزوم ایجاد فضای مناسب ورزشی

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی چاقی بین دانش‌آموزان، گفت: اگر به این موضوع توجه نشود با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.

ستاری‌فر با اشاره به اینکه ترس از آسیب ورزشی یکی از موانع تحرک در دانش‌آموزان است، اظهار کرد: برخی از دانش‌آموزان به دلیل نامناسب بودن فضای مدارس و ترس از آسیب دیدن تمایلی به انجام ورزش ندارند. ایجاد فضای مناسب برای ورزش دانش آموزان در تمام مدارس امری ضروری است.

۹۴ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای؛ سهم اصفهان از طرح سردار سلیمانی

وی با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مدارس طرح شهید سلیمانی را در دستور کار داریم، افزود: با تأمین اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان طرح سردار سلیمانی در سراسر کشور آغاز شده است که سهم استان اصفهان ۹۴ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در یک‌سال بود.

بهره‌برداری یک هزار و ۱۷ فضای آموزشی

معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول دولت موضوع ایجاد فضای ورزشی در مدارس به‌عنوان تکالیف دولت مطرح شد، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱۰۰ فضای آموزشی را در دستور کار داریم و تاکنون ۱۰۱۷ فضا به بهره‌برداری رسیده که ۲۳ درصد از آن در روستاها بهره‌برداری شده است،

وی اضافه کرد: برای بهبود فضاهای ورزشی در سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده که طی چند سال اخیر امری بی‌سابقه بوده است و تلاش بر این است که مطالبه ایجاد شود که حیاط مدرسه فضایی ایمن و مجهز برای تربیت بدنی باشد.

فضای بانشاط خانواده‌ها با طرح شهید خرازی

ستاری‌فرد با بیان اینکه اینکه میان فرزندان و خانواده فضای بانشاط وجود ندارد، تصریح کرد: در قالب طرح شهید خرازی تلاش کردیم در فضایی شاد میزبان دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها باشیم؛ چراکه ورزش می‌تواند به شاداب‌سازی محیط خانواده کمک کند.

وی با اشاره به اینکه باید از تغییرات فرهنگی و اجتماعی به نفع اجرای سیاست‌های درست استفاده کنیم، گفت: طرحی برنامه‌ریزی شده تا ورزش باستانی را به‌عنوان ورزش صبحگاهی اجرا کنیم چراکه این طرح به سیستم عصبی و حرکتی کمک می‌کند و ایجاد بستری برای موقعیت مناسب یادگیری خواهد شد.

اجرای مسابقات ورزشی فرهنگیان پس از ۱۴ سال / میزبانی خوب اصفهان

معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در اجرای مسابقات ورزشی فرهنگیان پس از حدود ۱۴ سال اقدام بزرگی آغاز شد، اظهار کرد: استان اصفهان میزبانی بسیار خوبی داشت و تلاش شد بستری مناسب برای حفظ شأن معلمان ایجاد شود.

وی ادامه داد: مسابقات دانش‌آموزی عامل پیشران و کیفیت‌بخش تربیت بدنی است؛ چراکه دانش‌آموزان نیاز به دیده شدن و توجه دارند و قاب تلویزیون بستری خوبی برای این موضوع بود و در این مسابقات از این ظرفیت استفاده شد.

استفاده از قانون سرباز قهرمان برای تأمین نیروی انسانی

ستاری‌فر با بیان اینکه برای آموزش رشته‌های ورزشی تأمین اعتبار صورت گرفت و آموزش شنا و طناب‌زنی را خواهیم داشت، تصریح کرد: برای تأمین نیروی انسانی از قانون سرباز قهرمان استفاده می‌کنیم تا بانوان و آقایان قهرمان را به‌عنوان معلمان تربیت بدنی به‌کار بگیریم؛ این موضوع یکی از حلقه‌های مفقوده میان نظام ورزش و تعلیم و تربیت بود.

وی با بیان اینکه از ۱۰ هزار معلم تربیت بدنی که از سال ۱۳۸۹ استخدام شدند، ۳۵۰۰ نفر از حوزه تربیت بدنی خارج شدند، گفت: در حدود سه هزار نفر تبدیل وضعیت شدند و در حال حاضر یک سوم معلم‌ها را در اختیار داریم.

جنبش‌های دانش‌آموزی؛ بسترساز تشکیل نهادهای انقلابی

معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: نیاز داریم معلمان از دوره ابتدایی ساماندهی شوند و این موضوع مبتنی بر سند بنیادین تحول آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه گواهی سلامت سال‌ها است که به‌عنوان دغدغه مطرح است، اظهار کرد: با ارتباط خوبی که میان وزارت آموزش و پرورش و بهداشت وجود دارد، نشست‌هایی برگزار شد تا مدیران مدارس به داده‌های سامانه یکپارچه بهداشت دسترسی داشته باشند تا شناسنامه ورزش و سلامت را برای دانش‌آموزان پیش‌بینی کنیم.

ستاری‌فر با اشاره به اینکه در سفرهای دوره اول ریاست جمهوری هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی مدارس پیش‌بینی شده است، افزود: ۱۱۵ هزار مدرسه در کشور نیازمند توسعه تجهیزات ورزشی است که نیاز به مشارکت خیران و نهادهای مختلف هستیم.

وی درخصوص اغتشاشات اخیر کشور و ورود این مباحث به مدارس و دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: دشمن همیشه کینه‌ای نسبت به مدرسه و دانشگاه داشته است و در طول تاریخ شاهد بودیم که جریان‌ها و جنبش‌های دانش‌آموزی بسترساز تشکیل نهادهای انقلابی شدند.

کد خبر 613523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.