مجروحیت کارکنان اتوبوسرانی اصفهان در ناآرامی‌ها/ افزایش ۱۱ هکتاری فضای سبز بندرعباس

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «عیادت از کارکنان اتوبوسرانی اصفهان»، «اجرای عملیات جدول‌گذاری در معابر منطقه ۵ کرج»، «ایستگاه متروی کاوه به پارکینگ مسقف ویژه دوچرخه مجهز شد»، «رشد ۱۵۷ درصدی درآمد منطقه ۲ اراک»، «افزایش ۲ برابری در خواست صدور پروانه ساختمانی در اصفهان / ضوابط شهرسازی در مرحله تصویب است»، «مرگ تدریجی پیچیده‌ترین شاهکار ایرانیان در یزد»، «تجهیز ۲ مرکز معاینه فنی اصفهان به دستگاه «اصفهان‌کارت»، «سرانه فضای سبز بندرعباس ۱۱ هکتار افزایش یافت»، «علت ریزش آب به تعدادی از ایستگاه‌های متروی اصفهان چیست» و «توزیع ۱۴۰ هزار تن آسفالت در معابر تبریز از ابتدای امسال» در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

عیادت از کارکنان اتوبوسرانی اصفهان

«عیادت از کارکنان اتوبوسرانی اصفهان» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

دو عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از کارکنان فداکار و شجاع شرکت واحد اتوبوسرانی این کلان‌شهر که در جریان ناآرامی‌های اخیر مجروح شدند، عیادت کردند.

رسول محمدامینی یکی از کارکنان اتوبوسرانی است که در جریان ناآرامی‌های اخیر مورد حمله اغتشاش‌گران قرار گرفت، اما با شجاعت و فداکاری مانع از آسیب رساندن آن‌ها به بیت المال شد؛ وی در جریان عیادت اعضای شورای اسلامی شهر و مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ماجرای روز حادثه و اینکه چگونه برای حفظ اتوبوس که جزو اموال بیت المال است تلاش کرده و آن را از دل آشوب بیرون برده است را تشریح کرد.

وی که در جریان این اتفاق از ناحیه پا دچار شکستگی شده و چاقو به کمر وی اصابت کرده است، از اینکه توانسته به خوبی امانت‌داری کند و اتوبوس که با پول مردم خریداری شده است را از آسیب و خطر نابودی دور نگه دارد، احساس رضایت می‌کند.

اجرای عملیات جدول‌گذاری در معابر منطقه ۵ کرج

«اجرای عملیات جدول‌گذاری در معابر منطقه ۵ کرج» یکی از خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات آن تشریح شد.

سیدمحمدرضا حسینی، معاون عمران منطقه پنج شهرداری کرج از اجرای عملیات جدول‌گذاری در معابر این منطقه خبر داد و گفت: در حال حاضر عملیات جدول‌گذاری خیابان ششم دهقان ویلای دوم و خیابان آبان شرقی ۴۵ متری گلشهر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بعضی معابر سطح منطقه به دلیل فرسودگی نیازمند بهسازی است، افزود: امسال با اختصاص اعتبار مناسب و عقد قرار داد بر اساس نیاز منطقه و همچنین حمایت و همراهی مدیر منطقه و بازدیدهای متعدد وی از سطح شهر که منتج به اجرای بالاترین حجم جدول‌گذاری در طول چندین سال گذشته شده است، امیدواریم توانسته باشیم گامی در جهت توسعه منطقه برداریم و جوابگوی درخواست‌های بحق شهروندان باشیم.

معاون عمران منطقه پنج شهرداری کرج خاطرنشان کرد: به منظور بهسازی و بازسازی معابر و جلب رضایت شهروندان، عملیات‌های عمرانی بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در معابر شهرک گل‌ها واقع در انتهای خیابان المهدی (عج) حصارک گل‌های یک تا پنج، خیابان جهانی، بلوار هوشیار، یاس یک و دو، همچنین معابر دهقان ویلای اول و دوم در برنامه‌های آینده عمران منطقه است.

ایستگاه متروی کاوه به پارکینگ مسقف ویژه دوچرخه مجهز شد

از دیگر خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «ایستگاه متروی کاوه به پارکینگ مسقف ویژه دوچرخه مجهز شد» بود.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: به منظور تأمین رفاه حال شهروندان و تشویق به استفاده از وسایل نقلیه پاک، امکان پارک دوچرخه در ایستگاه مسقف متروی کاوه فراهم شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت مترو در اصفهان امکان پارک دوچرخه شهروندان در ایستگاه‌های متروی شهدا، صفه و آزادی برای شهروندان در محیط باز فراهم بود که با توجه به شرایط جوی در درازمدت به آنها آسیب وارد می‌شد، اما در اقدامی جدید با نصب استندهای دوچرخه در سالن مسقف ایستگاه مترو کاوه، امکان پارک ۵۰ دستگاه دوچرخه فراهم شده است.

رشد ۱۵۷ درصدی درآمد منطقه ۲ اراک

«رشد ۱۵۷ درصدی درآمد منطقه ۲ اراک» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

مجتبی قاسمی، شهردار منطقه دو اراک از رشد ۱۵۷ درصدی درآمد شهرداری منطقه دو اراک در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: بودجه در نظر گرفته شده سال جاری این منطقه ۲,۷۵۰ میلیارد تومان است که در شش ماهه نخست سال جاری ۲,۱۶۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: بودجه در نظر گرفته شده سال‌جاری این منطقه ۲,۷۵۰ میلیارد تومان است که در شش ماهه نخست سال جاری، ۲,۱۶۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

افزایش ۲ برابری در خواست صدور پروانه ساختمانی در اصفهان / ضوابط شهرسازی در مرحله تصویب است

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «افزایش ۲ برابری در خواست صدور پروانه ساختمانی در اصفهان / ضوابط شهرسازی در مرحله تصویب است» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از افزایش دو برابری در خواست صدور پروانه ساختمانی در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: ضوابط شهرسازی تدوین شده و در مرحله تصویب است که به‌زودی شاهد احداث ساختمان‌های پایدار با انرژی صفر در اصفهان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در دوره‌ای هستیم که استفاده ترکیبی از دانش و تکنولوژی‌های نوظهور تغییرات عمده‌ای را در صنعت ساختمان ایجاد کرده است و با مقایسه دوره به دوره این نمایشگاه نیز به ارتقای کیفی سطح ارائه خدمات و صنعت ساختمان پی می‌بریم، افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به عنوان یکی از کوچک‌ترین اعضای حوزه صنعت ساخت‌وساز برنامه‌های اجرایی را با چهار سیاست در شهر اصفهان آغاز کرده است.

مرگ تدریجی پیچیده‌ترین شاهکار ایرانیان در یزد

یکی از گزارش‌های پربازدید هفته گذشته «مرگ تدریجی پیچیده‌ترین شاهکار ایرانیان در یزد» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

شهر یزد از دیرباز تاکنون به شهر «قنات، قنوت و قناعت» شناخته و هر یک از این عناوین نیز به دلایل خاص مرتبط با ویژگی‌های این شهر انتخاب شده است؛ قنوات این کلان‌شهر که امروزه در مقیاس جهانی نیز شناخته شده است، از جهات متنوعی به عنوان عنصر شاخص هویت معماری و شهری تمدن ایران ایفای نقش می‌کند؛ این قنات‌ها زمینه حیات و زندگی در شهر تاریخی یزد را به وجود آورده است و تمدنی که امروز در این خطه از کویر خودنمایی می‌کند حاصل آن است؛ نقاط مختلف شهر یزد نیز به واسطه همین تکنولوژی دارای قنات‌های گسترده‌ای است به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از هزار کیلومتر قنات از زیر شهر یزد عبور کرده است.

ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد با اشاره به اینکه قنات یکی از تکنولوژی‌های بسیار خاص در حوزه انتقال آب است، اظهار می‌کند: امروزه با وجود بهره‌مندی از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته، بحث انتقال آب با چالش‌های بسیار زیادی همراه است.

وی با بیان اینکه حفر قنات به عنوان یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌های سنتی چندین هزار ساله با کمترین امکانات ممکن انجام شده است، تصریح می‌کند: برای آگاهی از سختی حفر قنات‌ها، کافی است به مشکلات متعدد برای نگهداری از آنها توجه کنیم، چرا که امروزه امکانات بسیار زیاد نیز به سهولت نمی‌تواند این مشکل را برطرف کند؛ قنات نقش بسیار مهمی در انتقال آب و حفظ تمدن و زندگی در این کلان‌شهر داشته است و احیای آن نیز می‌تواند این نقش‌آفرینی را همچنان حفظ کند.

سیدحسین دُرجوش، از فعالان حوزه آب و قنات استان یزد اظهار می‌کند: فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی کشورمان در موضوع آب که روزگاری نماد صلح و مهرورزی بوده است، در حال حاضر به دلیل مدیریت‌های اشتباه سال‌های اخیر به عاملی برای بروز اختلافات میان مردم تبدیل شده است.

وی ادامه می‌دهد: نگاه ما به بیرون از جغرافیای این مرز و بوم و هیاهوی دنیای غرب به نحوی دانش آموختگان را مبهوت خود کرد که داشته‌های خود را فراموش کردیم و هر کسی در مقوله دانش به صورت جزیره‌ای ورود پیدا کرد، اما امروزه خوشحال هستیم که درس طبیعت ما را بر آن داشته است که دوباره اندیشیدن را تجربه کنیم.

تجهیز ۲ مرکز معاینه فنی اصفهان به دستگاه «اصفهان‌کارت»

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «تجهیز ۲ مرکز معاینه فنی اصفهان به دستگاه "اصفهان‌کارت"» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

سیدعلی عبداللهی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه دو مرکز معاینه فنی خودروی شفق و ارغوانیه به دستگاه «اصفهان‌کارت» مجهز شده است، تصریح کرد: دوره معافیت انجام معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال تعیین شده است.

وی با بیان اینکه مرکز معاینه فنی شفق ابتدای اتوبان ذوب‌آهن (بلوار شفق) و مرکز معاینه فنی ارغوانیه در خیابان مشتاق سوم (خیابان ارغوانیه) واقع شده است، افزود: هزینه معاینه فنی خودروهای سبک بنزین‌سوز و دوگانه‌سوز ۴۷ هزار تومان است و جریمه خودروهایی که معاینه فنی ندارند، روزانه ۵۰ هزار تومان است.

سرانه فضای سبز بندرعباس ۱۱ هکتار افزایش یافت

«سرانه فضای سبز بندرعباس ۱۱ هکتار افزایش یافت» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

شهرام آرمان، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس گفت: ۱۱ هکتار به سرانه فضای سبز این کلان‌شهر در شش ماهه نخست سال‌جاری افزوده شده است.

وی با بیان اینکه فضای سبز نقش اساسی در زیبایی و پاکیزگی شهر و جلوگیری از آلودگی‌های محیطی دارد و انتظار می‌رود شهروندان در حفظ فضای سبز به‌ویژه آبیاری درختان کوچه‌های همجوار خانه‌ها با توجه به گستردگی مساحت شهرها را در این امر مهم مانند گذشته همراهی کنند، تصریح کرد: در حال حاضر آگاهی شهروندان در حوزه‌های محیط زیستی و فضای سبز افزایش یافته است که این موضوع می‌تواند باعث جلب مشارکت شهروندان در افزایش سرانه فضای سبز شود.

علت ریزش آب به تعدادی از ایستگاه‌های متروی اصفهان چیست؟

«علت ریزش آب به تعدادی از ایستگاه‌های متروی اصفهان چیست؟» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

روابط عمومی شرکت متروی منطقه اصفهان اعلام کرد: جلسه هم‌اندیشی به میزبانی علیرضا خورزنی، مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان با مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، همچنین مدیران عمران و فضای سبز مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان به منظور کنترل و کاهش آب‌ریزش‌های ناشی از فضای سبز در محدوده ایستگاه‌ها و تونل خط یک متروی این کلان‌شهر برگزار شد.

در این جلسه مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان ضمن قدردانی از همکاری‌های بیش‌ازپیش سازمان‌های مذکور، بر رفع مشکلات ناشی از آبیاری فضای سبز در تونل و ایستگاه‌های خط یک مترو به منظور حفظ و صیانت از اموال عمومی تاکید کرد، همچنین مقرر شد کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان پارک‌ها و شرکت مترو جهت بررسی مشکلات آب‌ریزش‌های ناشی از آبیاری فضای سبز به تونل و بعضی از ایستگاه‌های مترو با ارائه راهکارهای ممکن اصلاحی شامل تغییر شیوه آبیاری فضای سبز و امکان‌سنجی تغییر پوشش گیاهی موجود در محدوده خط یک مترو به گونه‌های کم‌آب بررسی و اجرایی شود.

توزیع ۱۴۰ هزار تن آسفالت در معابر تبریز از ابتدای امسال

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «توزیع ۱۴۰ هزار تن آسفالت در معابر تبریز از ابتدای امسال» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز از توزیع ۱۴۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر و محلات شهر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: ۹۰ هزار تن از آسفالت توزیع شده، در کارخانه آسفالت سازمان عمران تولید شده است.

وی با بیان اینکه با روند فعلی توزیع آسفالت در سطح شهر پیش‌بینی می‌شود شاهد تحقق ۱۲۰ درصدی در حوزه آسفالت‌ریزی باشیم، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر توزیع شده است، افزود: در تلاش هستیم با راه‌اندازی دومین کارخانه تولید آسفالت، زمینه خودکفایی در این حوزه را فراهم کنیم.

کد خبر 613384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.