لزوم افزایش توان شهرداری‌ها در برنامه هفتم توسعه

شهردار اصفهان گفت: در یک‌صدوچهاردهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور موضوع توجه به افزایش توان شهرداری‌ها ذیل موارد مربوط به این نهاد شهری در برنامه هفتم توسعه مطرح شد و مورد تاکید قرار گرفت.

علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دستاورد یکصدوچهاردهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور که روز گذشته_ پنجشنبه بیست‌وهشتم مهرماه_ به میزبانی شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه که با حضور «قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیشتر مباحث در خصوص برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده متمرکز شده بود.

وی با بیان اینکه موضوع توجه به افزایش توان شهرداری‌ها ذیل موارد مربوط به این نهاد شهری در برنامه هفتم توسعه در نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور مطرح شد، ادامه داد: در این نشست موضوعات مربوط به بودجه شهرداری‌ها نیز مطرح شد و شهرداران دغدغه‌های خود را با رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مباحثی در خصوص ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، دیوان محاسبات و مشکلات و موانعی که این دیوان برای شهرداری‌ها ایجاد می‌کند نیز در یکصدوچهاردهمین نشست این مجمع مطرح شد.

وی ادامه داد: موضوعات مختلفی از سوی شهرداران کلان‌شهرها در نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور مطرح شد که رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با استماع این موارد، راهکارهایی را با توجه به تجربه خود در حوزه مدیریت شهری و سمت خود به‌عنوان ریاست قوه مقننه مطرح کرد که بسیار مفید و ارزشمند بود.

قاسم‌زاده در خصوص خروجی نشست اخیر مجمع کلان‌شهرهای کشور، تاکید کرد: در این نشست توافق شد از ظرفیت‌های موجود طبق قوانین برای شهرداری‌ها استفاده شود؛ همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌هایی اشاره کرد که در صورت پیگیری می‌توان از این ظرفیت‌های قانونی به نفع رفع مشکلات شهری استفاده کنیم؛ همچنین در خصوص مفادی که می‌تواند در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گیرد، به جمع‌بندی رسیدیم.

کد خبر 613261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.