قرارگیری بیت کوین در محدوده سبزرنگ

تا زمانی که محدوده حمایتی سبز رنگ (۱۹ هزار دلار) برای بیت کوین وجود دارد احتمال تغییر روند بازار را اندک میدانیم اما در صورت از دست رفتن پیش بینی ریزشی شدیدی را متصور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار به شرح زیر است:

بیت‌کوین (BTC): ۱۹ هزار ۲۴۹ دلار

تغییرات: افت ۱.۵۵ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۳۰۴ دلار

تغییرات: افت ۱.۷۲ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۷۱ دلار و ۷۸ سنت

تغییرات: افت ۰.۶۵ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۴۵۸ دلار

تغییرات: افت ۲.۶۵ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۳۵۸ دلار

تغییرات: افت ۲.۴۷ درصدی

سولانا (SOL): ۳۰ دلار و هشت سنت

تغییرات: افت ۲.۲۶ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۵۹۲ دلار

تغییرات: افت ۰.۰۴ درصدی

پالیگان (Polygon): ۰.۸۶۸ دلار

تغییرات: رشد ۰.۹۰ درصدی

پولکادات (DOT): شش دلار و ۱۳ سنت

تغییرات: افت ۰.۹۷ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۲۶ دلار

تغییرات: رشد ۰.۲۹ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۵ دلار و ۵۷ سنت

تغییرات: رشد ۳.۲۰ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

قرارگیری بیت کوین در محدوده سبزرنگ

حمایت: ۱۸ هزار ۹۵۷ دلار.

مقاومت: ۲۴ هزار ۲۸۱ دلار.

پیش بینی: تا زمانی که محدوده حمایتی سبز رنگ (۱۹ هزار دلار) برای بیت کوین وجود دارد احتمال تغییر روند بازار را اندک میدانیم اما در صورت از دست رفتن پیش بینی ریزشی شدیدی را متصور خواهیم بود.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

دامیننس بیت کوین: ۴۱.۸۱ درصد

دامیننس اتریوم: ۱۸.۰۹ درصد

قرارگیری بیت کوین در محدوده سبزرنگ

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش بازار رمزارزها در مقابل حوزه دیفای

ارزش بازار رمزارزها ۸۴۲ میلیارد ۱۰ میلیون دلار

ارزش بازار حوزه دیفای ۴۱ میلیارد ۵۰۶ میلیون دلار

قرارگیری بیت کوین در محدوده سبزرنگ

شاخص ترس و طمع

افزایش یک واحدی شاخص ترس و طمع از محدوده ۲۲ به ۲۳ واحد

قرارگیری بیت کوین در محدوده سبزرنگ

اخبار بازار رمزارزها

نیویورک تایمز: فدرال رزرو به‌دنبال افزایش نرخ بهره در ماه آینده است

به گزارش نیویورک نیویورک تایمز، مقامات فدرال رزرو بر روی طرحی برای افزایش ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره در ماه آینده به توافق رسیده‌اند. طبق این گزارش، بازارها بر اساس پیش‌بینی‌های اقتصادی، بیانیه‌های بانک مرکزی و سخنرانی رئیس فدرال رزرو، انتظار دارند این روند حداقل تا دسامبر (آذر) یا احتمالاً نشست ماه نوامبر (آبان) ادامه یابد. لائل برینارد، نایب‌رئیس فدرال رزرو در سخنرانی ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) خود نیز اشاره کرده بود که سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه همچنان ادامه خواهد داشت.

روند انباشت بیت کوین و اتریوم همچنان ادامه دارد

شاخص جابه‌جایی خالص سرمایه از صرافی‌ها در دو هفته گذشته، برای بیت کوین و اتریوم منفی بوده است. داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد که در روز گذشته، در مجموع ۴۹۸ میلیون دلار بیت کوین به صرافی‌ها واریز و بیش ۶۵۶ میلیون دلار از آن‌ها خارج شده است. همچنین، ۱۷۰.۷ میلیون دلار اتریوم به صرافی‌ها واریز و ۲۱۲.۷ میلیون دلار از صرافی‌ها خارج شده است. خروج بیت کوین و اتریوم از صرافی‌های متمرکز می‌تواند نشانه‌ای از روند روبه‌رشد انباشت در میان سرمایه‌گذاران باشد.

جک دورسی از شبکه اجتماعی غیرمتمرکز خود رونمایی کرد

جک دورسی، مدیرعامل پیشین توئیتر و کنونی بلاک از راه‌اندازی پروتکل AT به عنوان یک شبکه فدرال برای قدرت‌بخشیدن به نسل بعدی شبکه‌های اجتماعی خبر داد. این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌راحتی با استفاده از آدرس‌های بلاک چین مانند ایمیل با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. البته، کاربران به‌جای رشته طولانی آدرس‌های رمزنگاری‌شده، از نام‌های دامنه‌ای مانند Jack استفاده خواهند کرد. این برنامه که با نام «بلواسکای سوشال» شناخته می‌شود، اکنون در مرحله آزمایشی قرار دارد و به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

پروتکل مولا مارکتس در جریان یک هک ۸.۴ میلیون دلار از دست داد

مولا مارکتس، پرتکل واهی‌دهی مبتنی بر شبکه سلو، پس از سرقت ۸.۴ میلیون دلاری با استفاده از یک حفره امنیتی، عملیات خود را متوقف کرد. به گزارش ایگور ایگامبردیف از دِ بلاک ریسرچ، مهاجم در جریان این نفود، ۸.۸ میلیون سلو (۶.۵ میلیون دلار)، ۷۶۵٬۰۰۰ سلو یورو (۷۰۰٬۰۰۰ دلار)، ۶۴۴٬۰۰۰ سلو یواس‌دی (۶۰۰٬۰۰۰ دلار) و ۱.۸ میلیون مو (۶۰۰٬۰۰۰ دلار) سرقت کرده است.

هکری از سرویس تبادل توکن کیف پول بیت‌کیپ یک میلیون دلار سرقت کرد

یک هکر ناشناس در روز دوشنبه سرویس تبادل توکن کیف پول بیت‌کیپ (BitKeep) را مورد حمله قرار داد و یک میلیون دلار به سرقت برد. سرمایه‌های سرقت‌شده سپس به میکسر تورنادو کش (Tornado Cash) منتقل شدند تا ردپایی از هکر باقی نماند. ایگور ایگامبردیف، متخصص وب‌سایت بلاک عنوان کرد که قرارداد تبادل بیت‌کیپ قبلاً شامل یک خطای منطقی بوده و هکر از طریق آن این سرقت را انجام داده است.

یک خانه در کالیفرنیای جنوبی از طریق NFT فروخته شد

یک سرمایه‌گذار حوزه املاک و مستغلات یک خانه دارای سه اتاق خواب در کالیفرنیای جنوبی را به صورت توکن غیرمثلی (NFT) با قیمت ۱۷۵ هزار دلار خریداری کرد. خرید این خانه از طریق زیرمجموعه وب ۳.۰ شرکت املاک روف‌استاک (Roofstock) یعنی روف‌استاک آنچین انجام شد. این اولین فروش NFT شرکت روف‌استاک بوده و مدیر ارشد بخش بلاک چین این شرکت آن را یک دستاورد بزرگ نامیده است.

همکاری شاپیفای با ناول برای ارائه امکان دسترسی وب ۳.۰ به فروشندگان

پلتفرم تجارت الکترونیک شاپیفای (Shopify) از همکاری خود با پلتفرم تجاری بدون کد وب ۳.۰ ناول (Novel) خبر داد. این همکاری با هدف ارائه دسترسی فناوری‌های وب ۳.۰ برای تمامی فروشندگان انجام شده است. درپی این همکاری، ناول یک اپلیکیشن در اپ استور شاپیفای راه‌اندازی کرد که فروشندگان فعلی شاپیفای را بدون نیاز به دانش فنی، صرف هزینه یا زمان، به ابزارهایی برای دسترسی به وب ۳.۰ تجهیز می‌کند.

ریزش سهام بانک متمرکز بر ارزهای دیجیتال سیلورگیت پس از اعلام درآمد سه ماهه سوم

سهام بانک متمرکز بر ارزهای دیجیتال سیلورگیت (Silvergate)، پس از اعلام درآمد سه ماهه سوم آن در روز سه‌شنبه با افت حدود ۲۰ درصدی مواجه شد. این بانک درآمد به ازای هر سهم خود را ۱.۲۸ دلار اعلام کرد؛ درحالی درآمد تخمینی تحلیلگران ۱.۴۱ دلار به ازای هر سهم بود. سیلورگیت همچنین درآمد خالص خود را ۴۳.۳ میلیون دلار اعلام کرد که از این میزان ۴۰.۶ میلیون آن در اختیار سهام‌داران قرار دارد.

دادستان‌های آلمانی افراد مرتبط با وان کوین را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهند

دادستان‌های آلمانی، افرادی مرتبط با روخا ایگناتوا، بنیان‌گذار فراری وان‌کوین (OneCoin) را به پول‌شویی، کلاهبرداری و جرایم بانکی متهم کردند. ایگناتوا، مؤسس فراری وان‌کوین است که متهم به کلاهبرداری و اجرای طرح پانزی در پرونده‌ای چند میلیارد دلاری است. یک وکیل مستقر در مونیخ که گفته می‌شود به نیابت از ایگناتوا ۲۰ میلیون یورو به جزایر کایمن برای یک زن و شوهر انتقال داده است تا آنها ۲ آپارتمان در لندن خریداری کنند، در آلمان باید برای مواجهه با اتهامات خود در دادگاه حاضر شود. گفته می‌شود که این زن و شوهر در مدت زمان یک سال نقش اصلی در انتقال ۳۲۰ میلیون یورو از وجوه مشتریان وان‌کوین را داشته‌اند نیز تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند.

به گفته دادستانی، ایگناتوا در تلاش برای کلاهبرداری از مشتریان ادعای دروغین اینکه وان‌کوین یک ارز دیجیتال است و کاربران می‌توانند ارزش آن را از طریق مکانیسم‌های بازار تعیین کنند را مطرح کرده است.

دو کوان: تنها مقصر ریزش لونا من هستم

دو کوان، بنیان‌گذار اکوسیستم ترا، در مصاحبه اخیر خود با آنچیند پادکست (Unchained Podcast) عنوان کرد که او تنها مقصر ریزش ۴۰ میلیارد دلاری لونا و استیبل کوین ترا یواس‌دی است. وقتی از کوان خواسته شد تا خطاب به قربانیان ریزش ترا چیزی بگوید، او گفت که مشکلات پیش آمده در اکوسیستم لونا تقصیر او بوده است.

نماینده کنگره آمریکا: لایحه استیبل کوین‌ها فعلاً تصویب نخواهد شد

جیم هیمس، نماینده دموکرات ایالت کنتیکت در مجلس نمایندگان ایالات متحده روز سه‌شنبه گفت که لایحه مرتبط با استیبل کوین‌ها به این زودی تصویب نخواهد شد. این قانون‌گذار در جریان اجلاس سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارها و دارایی‌های دیجیتال کوین دسک اظهار داشت که این لایحه به‌دلیل انتخابات میان دوره‌ای آتی، در این کنگره تصویب نمی‌شود و باید منتظر نتایج انتخابات آینده و تغییرات کنگره ماند. هیمس که عضو کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا است افزود که احتمالاً لایحه استیبل کوین‌ها حتی در اوایل سال ۲۰۲۳ نیز تصویب نخواهد شد.

شبکه اصلی پروتکل لایه اول آپتوس راه‌اندازی شد

پروتکل جدید لایه اول آپتوس (Aptos) شبکه اصلی خود را راه‌اندازی کرده است. این بلاک چین که توسط یکی از کارکنان سابق شرکت متا (Meta) راه‌اندازی شد، توجه شرکت صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) را نیز به خود جلب کرد؛ به طوری که این شرکت در ماه ژوئیه (تیر ماه) رویداد جذب ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه برای آپتوس را رهبری کرد. گفتنی است که تراکنش‌های کاربران در ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر ماه) روی این شبکه آغاز خواهد شد.

نقشه بازار

قرارگیری بیت کوین در محدوده سبزرنگ

کد خبر 613248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.