بهترین نرم افزار تماس صوتی و تصویری در موبایل + Call و VideoCall گوشی

برنامه‌ های مختلف برای برقراری تماس‌های صوتی و تصویری چند نفره وجود دارد که معمولا به صورت یک پیام‌ رسان هستند و کاربردهای متعددی دارند.

به گزارش ایمنا، گوشی‌های هوشمند موجود در بازار به علت پشتیبانی از دوربین سلفی و اتصال اینترنت مناسب می‌توانند با دیگر کاربران تماس تصویری برقرار کنند. هرچند که نرم افزار تماس تصویری زیادی در دنیای فناوری وجود دارند، اما تنها تعدادی از آن‌ها هستند که کیفیت خوبی در زمان برقراری تماس تصویری به ارمغان می‌آورند. درواقع برنامه ویدئو کال باید بتواند تماس را در مدت زمانی که کاربران در حال استفاده از آن هستند، به‌صورت پایدار حفظ کند و هماهنگی خوبی نیز بین صدا و تصویر داشته باشد و از میکروفون سایر ابزارهای وابسته به‌خوبی پشتیبانی کند. علاوه بر این، امنیت خوبی داشته و در سیستم‌عامل‌های مختلف نیز قابل‌استفاده باشد.

نرم افزار WatssApp

واتس‌اپ یکی از اپلیکیشن‌های فیسبوک در این لیست است که در میان کاربران ایرانی از محبوبیت بالایی جهت برقراری تماس صوتی و ویدئویی اینترنتی برخوردار است. اگرچه واتس‌اپ در ابتدا تنها امکان ارسال پیام‌های متنی را برای کاربران فراهم می‌کرد؛ اما در گذر زمان توانست قابلیت‌های بیشتری از جمله تماس ویدئویی رایگان را نیز به خدمات خود اضافه کند. واتس‌اپ محبوب‌ترین پیام‌رسان در جهان است، بنابراین اکثر افراد روی گوشی هوشمندشان آن را نصب کرده‌اند و می‌توانید به راحتی با اعضای خانواده و دوستانتان تماس بگیرید.

بهترین نرم افزار تماس صوتی و تصویری در موبایل + Call و VideoCall گوشی

نرم افزار Skype

مایکروسافت نیز سعی کرده است از رقبای خود عقب نماند و با ارائه امکانات مختلف در اسکایپ، به عنوان از مدعیان اصلی در زمینه تماس اینترنتی شناخته شود. امکان استفاده از اسکایپ در موبایل‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌ها و بسیاری دیگر از دستگاه‌های سازگار وجود دارد و به آسانی می‌توان با آن تماس صوتی یا تصویری برقرار کرد. همچنین برخی امکانات پیام‌رسان‌های دیگر نیز در محصول مایکروسافت دیده می‌شوند.

کاربران برای تماس با شماره‌های واقعی، باید هزینه پرداخت کنند و این قابلیت رایگان نیست. البته تماس با سایر کاربران اسکایپ رایگان است و هزینه‌ای در پی نخواهد داشت. امکان افزودن چندین نفر به یک تماس صوتی یا تصویری و برقراری کنفرانس یا جلسه مجازی نیز در اسکایپ وجود دارد.

نرم افزار Zoom

پس از همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، اپلیکیشن زوم توانست با بازخورد مثبت کاربران مواجه شود. اگرچه زوم بیشتر برای ایجاد نشست‌ها و جلسه‌های مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما می‌توان از آن برای برقراری تماس اینترنتی نیز استفاده کرد. تا سقف ۱۰۰ نفر می‌توانند به تماس‌های تصویری افزوده شوند و پشتیبانی مناسب از سیستم عامل‌های مختلف نیز صورت می‌گیرد. قابلیت‌های پایه پیام‌رسانی و اشتراک‌گذاری فایل نیز در زوم وجود دارند.

نرم افزار Telegram

بدون شک کمتر پیام‌رسانی توانسته به سطح امکانات ارائه شده توسط تلگرام نزدیک شود. تلگرام نه تنها برای ارسال پیام‌های متنی ایده‌آل است؛ بلکه گزینه مناسبی برای برقراری تماس اینترنتی رمزگذاری شده هم محسوب می‌شود. همچنین برنامه آن برای سیستم عامل‌های موبایل و دسکتاپ مختلف در کنار نسخه تحت وب در دسترس قرار دارد. در حال حاضر کاربران اندروید، آیفون، آیپد، ویندوز فون، مک، ویندوز و لینوکس می‌توانند از اپ اختصاصی تلگرام استفاده کنند.

بهترین نرم افزار تماس صوتی و تصویری در موبایل + Call و VideoCall گوشی

نرم افزار FaceTime

فیس تایم محصولی از اپل است که جهت برقراری تماس صوتی و تصویری اینترنتی برای کاربران iOS منتشر شده است. خوشبختانه در iOS 15 امکان اشتراک‌گذاری لینک تماس فیس تایم با کاربران سایر پلتفرم‌ها از جمله اندروید و ویندوز وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب آموزش کامل استفاده از فیس تایم در اندروید و ویندوز مراجعه کنید.

اپلیکیشن فیس تایم قابلیت‌های جالبی مانند تار کردن پس زمینه و افزودن افکت بوکه به صورت زنده را درون خود جای داده است. همچنین به کمک امکانات مختلف برای میکروفن، می‌توان صدایی واضح و رسا را در تماس‌ها ارائه داد. در هر گروه فیس تایم تا سقف ۳۲ نفر امکان عضویت خواهند داشت و گزینه‌ای مناسب برای دارندگان محصولات اپل از جمله آیفون 6s به بعد محسوب می‌شود.

نرم افزار JusTalk

یکی از پیام‌رسان‌های کمتر شناخته شده در زمینه‌ی برقراری تماس‌های تصویری، JusTalk است. با استفاده از این اپلیکیشن شما قادر خواهید بود محیط ظاهری برنامه مورد استفاده‌تان را هرطور که می‌خواهید تغییر دهید. همچنین در حین برقراری تماس‌های تصویری می‌توانید با استفاده از ویژگی Doodle در آن به نقاشی بپردازید.

ویژگی گفته شده در JusTalk می‌تواند تا حدی به جذابیت تماس‌های تصویری اضافه کند. این اپ به طور رایگان در دسترس قرار دارد اما برای استفاده از تم‌ها و برخی دیگر از ویژگی‌های اضافه‌ی محیطی باید از پرداخت درون برنامه‌ای آن استفاده کنید.

نرم افزار Viber

وایبر کارش را برای برقراری تماس‌های صوتی آغاز کرد. شما قادر بودید با استفاده از این برنامه با دوستان و آشنایانتان حتی اگر از آن استفاده نمی‌کنند، تماس بگیرید. البته از آن زمان تا امروز وایبر دستخوش تغییرات زیادی شده و حالا به یک سرویس برقراری تماس‌های صوتی و تصویری کامل تبدیل شده است.

این اپ به کدگذاری پیام‌های صوتی، متنی و تصویری نیز می‌پردازد که امنیت آن را بیشتر می‌کند. وایبر مسنجر همچنین از ویژگی‌هایی نظیر گفتگوهای مخفی و بازی‌ها پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر است که برقراری تماس‌های مختلف با دوستان و آشنایانی که از وایبر استفاده می‌کنند کاملاً رایگان است؛ اما برای تماس‌های خارج از پلتفرم باید مبلغی را پرداخت کنید.

نرم افزار Discord

اپلیکیشن Discord یکی از عناوین محبوب در نزد گیمرها است که می‌توان از آن برای برقراری تماس تصویری نیز استفاده نمود. سرویس استریم داخلی این پلتفرم می‌تواند از حداکثر ۵۰ کاربر پشتیبانی به عمل آورد؛ اگرچه عنوان شده است که این مقدار موقت خواهد بود و احتمال دارد دوباره به سقف ۱۰ کاربر بازگردد.

برنامه دیسکورد در کنار سیستم عامل‌های موبایل، برای ویندوز و مک نیز عرضه است و امکان دسترسی به آن از طریق مرورگر با نسخه تحت وب هم وجود دارد. البته قابلیت‌های آن در مقایسه با رقبا کمی محدودتر است و شاید گزینه‌ای برای استفاده جدی و دائمی محسوب نشود.

بهترین نرم افزار تماس صوتی و تصویری در موبایل + Call و VideoCall گوشی

نرم افزار Appear

Appear.in ویدئو کنفرانس و تماس تصویری گروهی راب رأی ملاقات‌های کوچک ارائه می‌دهد. اگرچه این ابزار به سادگی موارد مشابه نیست، اما یک ابزار سریع برای ملاقات‌های ad-hoc است. در ابتدا شما باید از وب سایت بازدید کنید و یک حساب کاربری جدید بسازید. پس از انجام این کار، می‌توانید با آدرس url آن یک چت روم بسازید و به سادگی لینک آن را برای دوستانتان به صورت متنی، از طریق پیام، یا هر ابزار دیگری ارسال نمائید و آن‌ها به صورت آنی (بدون نیاز به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری) به شما ملحق شوند. هیچ نرم افزاری برای دانلود نیاز نیست و با همه مرورگرهای جدید به خوبی کار می‌کند.

این سرویس هم چنین این امکان را فراهم می‌کند که ۴ نفر در یک جلسه باشند. اگر شما صاحب جلسه باشید، می‌توانید جلسه را قفل کنید و بدین منظور میهمانان برای ورود باید از شما اجازه بگیرند. این به شما این امکان را می‌دهد که متوجه شوید چه افرادی در حال تلاش برای ورود و ملحق شدن به جلسه هستند و در صورت تمایل می‌توانید مانع از ملحق شدن آن‌ها شوید. Appear.in هم چنین شامل اشتراک صفحه نمایش و قابلیت‌های چت و گفتگوی متنی است.

در حالی که سایر ابزارها قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌دهند، اما Appear.in یک انتخاب بسیار خوب برای ملاقات ساده، سریع بدون نیاز به هیچ تنظیماتی است. این ابزار برای چت کردن با افرادی که آشنایی زیادی با دنیای تکنولوژی ندارند بسیار مناسب است. برای بهره مندی از امکانات برتر و ویژه می‌توانید برنامه را ارتقا دهید اما برای بیشتر افراد نیازی به انجام این کار نیست.

کد خبر 613169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.