شهر بدون حادثه نیازمند فرهنگ‌سازی و توسعه زیرساخت‌ها است

شهردار تیران گفت: شهر بدون حادثه با ضریب بالای ایمنی حمل‌ونقل، نیازمند فرهنگ‌سازی و توسعه زیرساخت‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن حجتی در نشست مشترک با رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تیران‌وکرون با بیان اینکه تیران ازجمله شهرهای ایمن در حوزه حمل‌ونقل است، اظهار کرد: کاهش حوادث ترافیکی به ویژه تصادفات منجر به فوت از شاخصه‌های مطلوب شهر تیران است که با همکاری شهروندان و پلیس تحقق یافته است.

وی افزود: شهر بدون تصادف و دارای ضریب بالای ایمنی حمل‌ونقل نیازمند فرهنگ‌سازی و توسعه زیرساخت‌ها است و شهروندان، پلیس و مدیریت شهری نقش بسزایی در تحقق این مهم دارند.

شهردار تیران خاطرنشان کرد: همکاری مشترک پلیس راهنمایی و رانندگی با مدیریت شهری توانسته است ترافیک آرامی را در شهر رقم بزند و حوادث ترافیکی را کاهش دهد.

حجتی تصریح کرد: نظم ترافیکی و تحقق شهر بدون‌حادثه ثمره اقدامات فرهنگی، توسعه زیرساخت‌ها و همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی با مدیریت شهری است. آموزش فرهنگ ترافیک، آگاهی‌بخشی و بازآموزی قوانین جزو مؤلفه‌های مهم در کاهش حوادث و تصادفات است که باید بیشتر به آن بپردازیم و لازم است شهروندان از سنین کودک با مفاهیم ترافیکی و قوانین مربوط به آن آشنا شوند.

وی با بیان اینکه زندگی سراسر امنیت، سلامت و آرامش آرزوی همیشگی انسان‌ها بوده است، گفت: اقدامات نیروی انتظامی در دستیابی به این نیاز بشری غیرقابل‌انکار است، همه اندیشمندان اجتماعی بر ضرورت وجود چنین نیرویی در تمام جوامع تاکید دارند و تعامل بین‌بخشی و همکاری شهروندان ضریب امنیت را افزایش می‌دهد.

شهردار تیران افزود: همکاری‌های تیم پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان در ایجاد نظم ترافیکی و ارائه خدمات در این حوزه قابل ستایش و قدردانی است.

کد خبر 613164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.