مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان را در هفته گذشته، در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایستگاه متروی کاوه به پارکینگ مسقف ویژه دوچرخه مجهز شد»، «کاشت گل‌های داوودی در مناطق پانزده‌گانه شهری و باغ گل‌های اصفهان»، «افزایش ۲ برابری درخواست صدور پروانه ساختمانی در اصفهان»، «پذیرش ۲۶۰ هزار گردشگر در باغ فدک اصفهان»، «ایجاد ۳ فضای کار اشتراکی در اصفهان بر اساس برنامه ۱۴۰۵»، «افزایش انگیزه استفاده از حمل‌ونقل عمومی بین شهروندان با «اصرو»، «نواقص طرح صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی رفع شود»، «لزوم نگاه ویژه به ساختار شوراها / خلاءهای فرهنگی برای قشر نوجوان و جوان جبران شود»، «ورود به مسائل حاشیه‌ای منافع مردم را به خطر می‌اندازد» و «ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی برای معلولان مناسب‌سازی شود» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا، می‌خوانید.

ایستگاه متروی کاوه به پارکینگ مسقف ویژه دوچرخه مجهز شد

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: به منظور تأمین رفاه حال شهروندان و تشویق به استفاده از وسایل نقلیه پاک، امکان پارک دوچرخه در ایستگاه مسقف متروی کاوه فراهم شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت مترو در اصفهان امکان پارک دوچرخه شهروندان در ایستگاه‌های متروی شهدا، صفه و آزادی برای شهروندان در محیط باز فراهم بود که با توجه به شرایط جوی در درازمدت به آنها آسیب وارد می‌شد، اما در اقدامی جدید با نصب استندهای دوچرخه در سالن مسقف ایستگاه متروی کاوه، امکان پارک ۵۰ دستگاه دوچرخه فراهم شده است.

کاشت گل‌های داوودی در مناطق پانزده‌گانه شهری و باغ گل‌های اصفهان

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از کاشت ارقام مختلف گل داوودی در مناطق پانزده‌گانه شهری و باغ گل‌ها خبر داد و گفت: گل داوودی یک گل پاییزی است و به دلیل تنوع ارقام می‌تواند جلوه‌های زیبای بصری برای شهر و شهروندان خلق کند.

وی با اشاره به کاشت وسیع ارقام مختلف داوودی در محیط پاییزی باغ گل‌ها، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از تاریخ بیست‌وپنجم مهرماه از این مجموعه زیبا در باغ گل‌ها به مدت دو هفته بازدید کنند.

افزایش ۲ برابری درخواست صدور پروانه ساختمانی در اصفهان

عباس افرادی، قائم‌مقام مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند توسعه شهری اصفهان از ابتدای تیرماه امسال گفت: استقبال خوبی از سوی شهروندان برای صدور پروانه ساختمانی انجام شده است و آمار نشان‌دهنده رشد ۱۰۸ درصدی این درخواست‌ها در بازه شش ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته است.

وی در خصوص تعداد درخواست صدور پروانه ساختمانی، گفت: در بازه زمانی شش ماهه نخست سال گذشته، ۲۱۴۹ درخواست در سامانه‌های قبلی ثبت شده بود، اما در شش ماهه ابتدای امسال ۴۴۶۷ درخواست توسط شهروندان به ثبت رسید که می‌تواند نویدبخش افزایش ساخت‌وساز در شهر باشد.

پذیرش ۲۶۰ هزار گردشگر در باغ فدک اصفهان

علی‌اصغر شاطوری، مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: اگر به طور متوسط سرنشینان هر خودرو را چهار نفر حساب کنیم، حدود ۲۶۰ هزار نفر از بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته همراه با آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تا پایان نیمه نخست مهرماه، در مجموعه گردشگری باغ فدک پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه امسال با تصویب ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، باغ فدک تا پایان نیمه نخست مهرماه به واسطه ستاد اجرایی منطقه هفت در اختیار گردشگران بود، افزود: طبق تجربه به‌دست آمده، در حال برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفی خدمات این کمپ گردشگری هستیم و امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم بیش از پیش رضایت مسافران را جلب کنیم.

ایجاد ۳ فضای کار اشتراکی در اصفهان بر اساس برنامه ۱۴۰۵

سیدحمیدرضا ابطحی، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: شهرداری متعهد شده است در برنامه ۱۴۰۵، سه فضای کار اشتراکی برای جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند که یکی از این فضاها با کمک یک شرکت دانش‌بنیان در سطح شهر راه‌اندازی شده است تا خدمات خوبی را به حدود ۳۰۰ نفر از دانش‌آموختگان ارائه کند.

وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته امکانات فضای کار اشتراکی در خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی فراهم شده است که این فضا در محیطی تازه‌ساز و دلچسب آماده خدمت‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، نوپا و همچنین دانشجویان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات خواهد بود، افزود: با توجه به قرارداد مشارکتی با شرکت «فرصت‌آفرینان خلاق فردا» داریم و نام تجاری این شرکت برای محصولات، «آبی سفید» است، فضای کار اشتراکی نیز با همین نام در دسترس شهروندان است.

افزایش انگیزه استفاده از حمل‌ونقل عمومی بین شهروندان با «اصرو»

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ارائه مجموعه خدمات «اصرو» گفت: مدیریت زمان، هزینه، مصرف سوخت و اولویت در انتخاب از مجموعه خدمات فعلی در این برنامه است؛ در آینده استفاده از Qr کد و NFC (پرداخت با موبایل)، جزئیات تراکنش‌ها و میزان سفر شهروندان نیز به این برنامه اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه «اصرو» بر اساس سامانه‌های هوشمندی که نمایشگر آن در ۵۰ ایستگاه منتخب و اتوبوس‌ها وجود دارد، خدماتی را به شهروندان ارائه می‌کند، ادامه داد: زمان رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه، زمان تقریبی مدت سفر در مسیرهای مختلف، قیمت بلیت مسیرها، خرید و پرداخت الکترونیکی بلیت از جمله خدماتی است که شهروندان می‌توانند در اصرو از آن بهره‌مند شوند، البته در آینده نیز خدماتی به این سامانه اضافه خواهد شد.

نواقص طرح صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی رفع شود

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، گفت: شروع هر طرحی با اشکالاتی مواجه است و باید سعی کنیم در حداقل زمان ممکن نواقص را رفع کنیم.

وی افزود: طی سه هفته گذشته کارگروه شهرسازی الکترونیک در شورای ششم شهر فعال شده است؛ در این راستا هفته گذشته به صورت میدانی از منطقه ۱۰ بازدید و با مردم این منطقه صحبت کرده‌ایم و نظرسنجی انجام دادیم؛ از دو منطقه دیگر نیز تا هفته آینده به صورت میدانی بازدید خواهیم کرد.

لزوم نگاه ویژه به ساختار شوراها / خلاءهای فرهنگی برای قشر نوجوان و جوان جبران شود

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص لزوم نگاه ویژه به ساختار شوراها، گفت: شوراهای اسلامی شهر می‌توانند بار دولت و مجلس را به دوش بکشند، زیرا در این زمینه ظرفیت بالایی دارند.

وی با اشاره به روند تکمیل خط دو مترو، اضافه کرد: لازم است شهردار اصفهان ماهانه گزارش روند پیشرفت احداث خط دو مترو را به مردم اطلاع‌رسانی کند، چرا که عملیات اجرایی این خط پیشرفت خوبی داشته و کار در حال انجام است. بعضی پروژه‌ها مانند مرکز همایش‌های بین‌المللی به عنوان مهمان‌سرای جمهوری اسلام روی دست مدیریت شهری باقی مانده است، زیرا این پروژه برای تکمیل و بهره‌برداری به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ورود به مسائل حاشیه‌ای منافع مردم را به خطر می‌اندازد

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ورود به بعضی مسائل حاشیه‌ای سبب می‌شود، مردم شهر یا استان از منافع خود محروم شوند، این موضوع برای ما سابقه داشته است، قانون بیش از آنچه وجود دارد، در اصفهان پیاده می‌شود، در حالی که ما می‌خواهیم مردم اصفهان از آنچه قانون برایشان فراهم کرده است، بهره‌مند شوند.

ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی برای معلولان مناسب‌سازی شود

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری عزم خود را جزم و تا دو سال آینده تمام ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی را برای معلولان از جمله نابینایان مناسب‌سازی کند، گفت: قانون جامع حمایت از معلولان تمام ادارات را مکلف کرده است که در احداث اماکن عمومی و معابر، طرح مناسب‌سازی را اجرا کنند و این تکلیفی قانونی و انسانی است.

وی با تاکید بر اینکه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و شرکت اتوبوسرانی نیز در این زمینه باید فعالیت جدی انجام دهند و جهت تهیه اتوبوس و مینی‌بوس مناسب برای این قشر اقدام کنند، خاطرنشان کرد: شهرداری عزم خود را در این زمینه جزم و تا دو سال آینده تمام ایستگاه‌ها را مناسب‌سازی کند.

کد خبر 613144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.