معرکه‌گیری ستارگان ایران در خاک اسپانیا

فرنگی‌کاران زیر ۲۳سال تیم‌ملی کشورمان در مسابقات قهرمانی‌جهان اسپانیا به دو مدال طلا و یک مدال برنز دست پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های کشتی‌فرنگی زیر ۲۳ سال جهان از ظهر روز _دوشنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ آغاز شد و به‌مدت سه‌روز در شهر پونت‌ودرا کشور اسپانیا برگزار می‌شود؛ به‌دنبال آن مسابقات رده‌بندی و فینال پنج وزن اول رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان امشب در شهر پونت‌ودرا درحال برگزاری است.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک احمت تاشکین اوغلو از ترکیه را مغلوب کرد، وی در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر یک نورزات کابدیرآخیموف از قزاقستان را از پیش‌رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. دادمرز در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ از سد دنیس میهای از رومانی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار نیز با نتیجه ۵ بر یک از سد نیهاد قلی‌زاده قهرمان جوانان جهان از آذربایجان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان، ایمان محمدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر یک، احمد باقدودا از مصر را شکست داد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ریوتو ایکیدا از ژاپن با نتیجه ۷ بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. محمدی در این مرحله توانست با نتیجه ۵ بر یک ضیا باباشوف از آذربایجان را مغلوب کند و به دیدار فینال راه یابد. وی در دیدار فینال با نتیجه ۸ بر صفر گئورگی شوتادزه از گرجستان را از پیش‌رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی‌اکبر یوسفی، در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر پائول مورالس از مکزیک را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۷ بر یک مغلوب میخایلو ویشنیوتسکی قهرمان جوانان جهان از اوکراین شد و باتوجه به حضور این حریف در دیدار فینال، یوسفی به گروه بازنده‌ها رفت. یوسفی در این گروه با نتیجه ۴ بر صفر و ضربه‌فنی، مارین نیشیمورا از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. یوسفی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر یک مقابل سارخان ممدوف از آذربایجان به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

کد خبر 613077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.