«روزی روزگاری در ویلنیوس» با همکاری شهروندان ساخته می‌شود

مسئولان شهر ویلنیوس قصد دارند به مناسبت هفتصدمین سالگرد تولد ویلنیوس، فیلم بلندی را با مشارکت تمام شهروندان تهیه کنند که برای این منظور اپلیکیشن ویژه‌ای منتشر شده است که ساکنان با استفاده از آن می‌توانند عکس و فیلم ارسال کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شور و شوق خلاقانه پیرامون هفتصدمین سالگرد ویلنیوس در حال افزایش است و مجموعه‌ای به‌ظاهر بی‌پایان از ایده‌های خلاقانه در جریان است که جدیدترین آنها دیروز اعلام شد و مربوط به دعوت از همه ساکنان شهر برای ایفای نقش خود در ایجاد یک فیلم منحصربه‌فرد، ساخته شده توسط همه و برای همه است.

این فیلم «روزی روزگاری در ویلنیوس» نام خواهد داشت و این اولین بار در تاریخ لیتوانی خواهد بود که یک فیلم می‌تواند این تعداد نویسنده مشترک داشته باشد. ایده این است که هر کسی می‌تواند عکس‌ها و ویدئوهای مورد نظر خود را ارسال کند و در نتیجه در بخشی از ایده‌پردازی این طرح مشارکت کند. برای شرکت در این پروژه، مردم باید برنامه رایگان به نام «Once in Vilnius» را از فروشگاه اپلیکیشن موبایل خود دانلود کنند و خلاقیت‌های بصری خود را در از طریق آن برای مسئولان ارسال کنند.

به گفته طراحان این اپلیکیشن موبایل، این برنامه نه‌تنها به تصویربرداری منحصربه‌فرد از ویلنیوس در فیلم کمک می‌کند، بلکه به عنوان یک راهنمای عالی عمل می‌کند که مکان‌ها، فضاهای دیده نشده و فعالیت‌های زیادی را در پایتخت نشان می‌دهد.

«روزی روزگاری در ویلنیوس» با همکاری شهروندان ساخته می‌شود

پس از دانلود اپلیکیشن، کاربران می‌توانند ویدئوها و عکس‌هایی را با حداکثر مدت زمان دو دقیقه بارگذاری کنند که حاوی لحظات، داستان‌ها، خاطرات یا مناظری است که قبلاً از شهر ویلنیوس دیده نشده است. کاربران می‌توانند بارها محتوای عمومی آپلود شده را مشاهده کنند و تصاویری را که دوست دارند با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

در پایان سال آینده، تیمی از کارگردانان حرفه‌ای ۷۰۰ تصویر را از میان تمام مطالب ارسالی در طول پروژه انتخاب می‌کنند که از آنها فیلم بلند سینمایی «روزی روزگاری در ویلنیوس» ساخته خواهد شد. این فیلم قرار است به عنوان پرتره‌ای از ویلنیوس معاصر باشد که سندی ارزشمند برای نسل‌های آینده خواهد بود.

اکران این فیلم برای پایان سال آینده برنامه‌ریزی شده است. تمام سازندگانی که برای شرکت در فیلم نهایی انتخاب شده‌اند، دعوت‌نامه نمایش رسمی و مراسم اهدای جایزه دریافت خواهند کرد. مخاطبان، این فیلم را در سینماها، جشنواره‌ها و سپس در یک پلتفرم اینترنتی در دسترس عموم خواهند دید.

«روزی روزگاری در ویلنیوس» با همکاری شهروندان ساخته می‌شود

کد خبر 613070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.