زنجان میزبان کلان‌شهرها می‌شود

شهردار زنجان گفت: در صورت موافقت مجمع کلان‌شهرها، زنجان برای نخستین‌بار میزبان یک رویداد فرهنگی با هدف آشنایی با آداب و سنن مختلف شهر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه پروژه‌های شهری با قدرت در حال اجرا است، اظهار کرد: اجرای فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان مشکلاتی داشته و درحال‌حاضر ۲۰ جبهه در این پروژه در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه سردیس‌ها و مبلمان اولیه پروژه سبزه‌میدان برند ندارد و تجدید مناقصه انجام شده است، افزود: به محض تعیین تکلیف فضای سبز و مبلمان، در آینده نزدیک فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار زنجان اجرای کف‌سازی پروژه بازار را رو به اتمام عنوان و خاطرنشان کرد: اقدامات نهایی راسته پنیرفروشان، میوه‌فروشان و مسجد آقا کاظم انجام داده شده است و کف‌سازی بازار بالا نیز ظرف چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فیروزفر با تاکید بر اینکه امسال در پایان فصل کاری به اندازه ۹ سال گذشته کف‌سازی انجام شده، تاکید کرد: شهر زنجان از منظر آب‌گرفتگی معابر آسیب‌پذیر است، نقشه جامع هدایت آب‌های سطحی در برنامه مدیریت شهری وجود ندارد و جوی‌ها در امتداد هم نیست.

وی ادامه داد: در شهرک‌هایی همچون گلشهر و بهارستان برای هدایت آب‌های سطحی مشکلاتی وجود دارد و بررسی‌های جامع انجام شده است، به همین منظور نقاط حاد را شناسایی کردیم و منتظر مجوز برای اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی در خیابان انقلاب هستیم.

تفرجگاه چهار فصل در پارک ملت اجرایی می‌شود

شهردار زنجان تصریح کرد: امسال برای تأمین تجهیزات مدیریت بحران، ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است، به این منظور موکب شهرداری در مریوان مستقر شد تا مناسب‌ترین خدمات را به زائران ارائه دهیم.

فیروزفر با بیان اینکه گذر اجتماعی در معبر بلوار اشراق شهر زنجان اجرا می‌شود، گفت: تفرجگاه چهار فصل در بوستان ملت ایجاد و جشن شب یلدا در این بوستان برگزار می‌شود.

وی به پاکسازی ۱۶۷ مدرسه همزمان با آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: به منظور استقبال از فصل مهر و در قالب طرح زیباسازی فضاهای آموزشی، دیوارنویسی ۴۰ مدرسه انجام می‌شود.

شهردار زنجان از خرید ۲۳ دستگاه اتوبوس یارانه‌ای خبر داد و اظهار کرد: شهرداری در راستای گسترش حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری با مساعدت وزارت کشور، ۲۳ دستگاه اتوبوس یارانه‌ای خریداری کرده؛ سال گذشته ۱۸ دستگاه و امسال نیز ۲۳ دستگاه به ناوگان اضافه شده است.

فیروزفر با بیان اینکه شهرداری در کوی خرداد تعهدی ندارد، اما با تمام توان وارد عمل شده است، تاکید کرد: نخستین اقدام در فاز سه کوی خرداد بسترسازی در معبر اصلی و زیرسازی خواهد بود.

زنجان میزبان رویداد فرهنگی با حضور کلانشهرها

وی از برگزاری یک رویداد فرهنگی با حضور مجمع کلان‌شهرها طی یک ماه آینده در شهر زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی با مجمع کلان‌شهرها و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای برگزاری این رویداد فرهنگی انجام شده است.

شهردار زنجان گفت: این طرح برای نخستین‌بار در کشور اجرا و در صورت موافقت هر دو سال یک بار با هدف آشنایی با آداب و سنت شهر برگزار می‌شود و با ارائه صنایع‌دستی و عملکردهای خاص مدیریت شهری همراه خواهد بود.

کد خبر 613028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.