مفاخر لنجان؛ سرگذشت‌هایی که سرنوشت‌ها را می‌سازند

فرماندار شهرستان لنجان گفت: شهروندان باغبادران در حوزه ایثار و شهادت نقش بسزایی داشته‌اند و سردار شهید نادعلی ترکی نخستین شهید دفاع مقدس در شهرستان لنجان و شهید مدافع حرم پویا ایزدی نخستین شهید مدافع حرم در شهرستان لنجان به شمار می‌آیند که به باغبادران جلوه‌ای خاص بخشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی توجه به مفاخر و بزرگداشت یاد آنها بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: باغبادران یکی از شهرهای بسیار قدیمی و زیبای استان اصفهان به شمار می‌آید که در طول تاریخ از فراز و نشیب‌های بسیاری برخوردار بوده و از فرهنگ و تمدنی بسیار غنی برخوردار است.

وی با بیان اینکه باغبادران در بسیاری از حوزه‌ها شهر نخستین‌ها است، افزود: شهروندان باغبادران در حوزه ایثار و شهادت نقش بسزایی داشته‌اند و سردار شهید نادعلی ترکی نخستین شهید دفاع مقدس در شهرستان لنجان، معلم شهید مسعود امیری نخستین شهید فرهنگی و همچنین شهید مدافع حرم پویا ایزدی نخستین شهید مدافع حرم در شهرستان لنجان به شمار می‌آیند که به باغبادران جلوه‌ای خاص بخشیده‌اند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه مفاخر لنجان سرگذشت‌هایی هستند که سرنوشت‌ها را می‌سازند، تصریح کرد: باغبادران به لحاظ پتانسیل‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی از قابلیت بالایی برخوردار است و بر همین اساس همه ما به این تاریخ و فرهنگ افتخار کنیم و هرکسی که اندکی به گذشته، مفاخر و مسائل اقلیمی و تاریخی باغبادران آشنایی داشته باشد می‌داند که این شهر قابل احترام، افتخار و مباهات است.

وی ادامه داد: بعد از قبرستان وادی السلام، قبرستان تخت فولاد اصفهان یکی از شریف‌ترین مکان‌ها به شمار می‌آید که در این مکان شریف دانشمندان، علما، ادیبان، شاعران، نویسندگان و مجتهدان بسیاری به خاک سپرده شده‌اند.

محمدی با اشاره به سبک زندگی استاد حسن قوامی زاده باغبادرانی، گفت: خدمات برجسته استاد قوامی زاده در کسوت معلمی برای همهنسل‌ها عیان و مشخص است، او معلمی بود که بهترین شیوه تدریس را داشت و از نظر اخلاقی، آموزشی و دینی هیچ گونه اشکالی به ایشان وارد نبوده است.

وی عنوان کرد: در بین دانش آموزان و مخاطبین این استاد وارسته حس اعتمادی وجود داشته که سبب برجسته شدن بیش از پیش ایشان شده و از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار بوده است و با توجه به اینکه مفاخر و برجستگان رابطه مستقیمی با هویت و خودباوری ملت‌های مختلف دارد از این رو باید در مسیر معرفی صحیح مفاخر خود حرکت کنیم.

فرماندار شهرستان لنجان یادآور شد: توجه به مفاخر بسیار ضرورت است و یکی از مهمترین وظایف ما به عنوان متعهدان فرهنگی و اجتماعی این است که به برجستگان خود توجه کرده تا نسل جدید آنها را بهتر بشناسند.

کد خبر 613002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.