طرح جدید دوبلین برای افزایش شبکه‌های دوچرخه‌سواری

مقامات دوبلین از برنامه‌ای موسوم به «سفر فعال» رونمایی کردند که مقامات شهری را متعهد می‌کند تا به‌تدریج مردم را از اتومبیل‌ها دور کنند و به سمت شیوه‌های حمل‌ونقل فعال یعنی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی سوق دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شهر دوبلین از راه‌اندازی طرحی موسوم به "سفر فعال" خبر داده‌اند که شامل گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری فعلی دوبلین به طول ۱۰ کیلومتر در یک شبکه شهری بیش از ۳۱۰ کیلومتر در ۹ سال آینده است. برنامه سفر فعال باعث می‌شود ۹۵ درصد از ساکنان در فاصله ۴۰۰ متری از مسیر دوچرخه‌سواری یا وسایل حمل‌ونقل عمومی زندگی کنند.

وزیر حمل‌ونقل و آب‌وهوای ایرلند، ایمون رایان، توضیح داد که برنامه سفر فعال توسط دو بخش بسیار مهم پشتیبانی می‌شود: بودجه و اراده سیاسی. رایان بر نیاز به کربن‌زدایی بخش جابه‌جایی در دوبلین تاکید کرده چراکه این شهر متعهد شده است تا سال ۲۰۵۰ به یک شهر بدون کربن تبدیل شود.

مقامات برای اجرای این طرح، کار دشواری را پیش رو خواهند داشت زیرا ساکنان قبلاً طرح‌های خطوط دوچرخه‌سواری را در مناطق خاص مسدود کردند. همچنین، شهر باید سهم سفرهای فعال (با دوچرخه یا پیاده) را از جریان نسبتاً پایین ۱۲ درصد به ۲۸ درصد تا سال ۲۰۲۸ افزایش دهند.

با این وجود، وزیر حمل‌ونقل و آب‌وهوا، ادعا کرد که همه‌گیری کووید -۱۹ نگرش‌های زیادی را در مورد باز کردن خیابان‌ها برای تردد بیشتر عابران پیاده و دوچرخه‌سواری تغییر داد زیرا مردم سعی می‌کردند بیشتر در فضاهای عمومی حضور داشته باشند.

اوون کیگان، رئیس شورای شهر دوبلین، توضیح داد که برخی از مردم در این رابطه ضرر خواهند کرد، زیرا او به طور خاص به پارک کردن دوچرخه‌ها در اطراف مغازه‌ها اشاره کرد. وی همچنین تاکید کرد که شهر باید برای کاهش این تأثیرات با دقت عمل کند زیرا افزودن یک شبکه دوچرخه‌سواری جامع به شهر به‌طور قطع به نفع عمومی خواهد بود.

کاهش آلودگی CO2 و صرفه‌جویی در هزینه رفت‌وآمد برای شهروندان از جمله مزایای این طرح است. علاوه بر این، طبق بیانیه رسمی شهر، اجرای این پروژه می‌تواند به افراد کمک کند تا سلامت بدنی بهتری داشته باشند، زمان سفر مطمئن‌تری را تجربه کنند و در واقع سریع‌تر از ماشین سفر کنند.

رایان اعلام کرد که وقتی برنامه سفر فعال کامل شود، حدود ۹۵ درصد از ساکنان دوبلین به شبکه‌های اتوبوس یا دوچرخه‌سواری که در فاصله ۴۰۰ متری محل سکونتشان قرار دارد، دسترسی خواهند داشت.

طرح جدید دوبلین برای افزایش شبکه‌های دوچرخه‌سواری

کد خبر 612816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.