همایش دبیران کانون‌های مهدویت، آغاز دوباره فعالیت این کانون است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد گفت: برگزاری نخستین همایش دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌ها، آغازی دوباره برای فعالیت کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسر کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن رفیعیان امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در نشست خبری برگزاری نخستین همایش دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه یزد، اظهار کرد: این همایش روزهای بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم مهرماه با حضور فعالان مهدوی برگزار می‌شود که از اصحاب رسانه استان یزد نیز دعوت می‌کنیم با توجه به دغدغه‌ای که در خصوص بحث مهدویت دارند، در جلسات این همایش حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: تجربه ترم جدید در دانشگاه یزد نشان داد که این دانشگاه می‌تواند تمام افکار و آرا را در خود داشته باشد و آن را تحمل کند به‌طوری که در حال حاضر تمام سلایق در آن حضور دارند، چرا که دانشگاه یزد توانسته است به لحاظ سطح راهبردی به گونه‌ای عمل کند که افکار و اقشار خود را به بروز و ظهور برسانند.

معاون فرهنگی دانشگاه یزد افزود: در تجمع کوچکی که از سوی دانشجویان در دانشگاه یزد ایجاد شد، از مجموع ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه کمتر از ۵۰۰ نفر از هر دو طیف و قشر حضور داشتند که مبین آن است که ۱۳ هزار نفر دانشجوی دیگر دانشگاه به روال کارهای عادی خود می‌پرداختند و بیش از ۵۰۰ نفر نیز دفاع کارشناسی ارشد خود را انجام دادند.

وی گفت: باید دید که کدام گروه‌ها به معنای واقعی فعال هستند و در چه گروه فکری و طیف فعالیتی دارند، تلاش ما در معاونت فرهنگی دانشگاه این است که هر طیفی با هر سلیقه‌ای که دوست دارد به ابراز عقیده خود در چارچوب بپردازد؛ اگر فردی بخواهد با فرهنگ دانشگاهی به ابراز عقیده بپردازد این امکان وجود دارد که از طریق مسیر فراهم شده فکر مستقل خود را ابراز کند.

رفیعیان تصریح کرد: ما به دانشجویان گفتیم فکر مستقل و پوستر منحصر به فرد از فکر شما در این دانشگاه اجازه ظهور و بروز دارد و ما از بیست‌وهفتم شهریور ماه در تالارهای دانشگاه را باز گذاشتیم و تاکنون نیز روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر در این تالارها حضور می‌یابند و به ابراز افکار خود می‌پردازند و ما دخل و تصرفی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در جریان کانون‌های مهدویت نیز تفکر ما این نیست که بگوییم ما به قله صعود در امر مهدویت و آمادگی برای ظهور رسیدیم، زیرا این هدف امکان‌پذیر نیست، اما اینکه ما چگونه در نقش خود فرایند و مسیر رسیدن به هدف اصلی را طی کرده‌ایم، موضوعی بسیار مهم است.

معاون فرهنگی دانشگاه یزد گفت: ۲۵۰ کانون مهدویت از دانشگاه‌های مختلف مادر کشور، دانشگاه آزاد، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم برای حضور در همایش اعلام آمادگی کردند که بعد از مدت‌های بتوانند آغاز دوباره‌ای در جریان کانون‌های مهدویت شکل دهند و نگاه آسیب شناسانه به مسائل خود داشته باشند.

وی گفت: این همایش می‌توانند به تشکلی که شکل گرفته است کمک کند تا شبکه روابط بین کانون‌ها ترمیم شود و منشأ برکات و خیر در کل دانشگاه‌های سراسر کشور باشد و بخش محتوایی برای ادامه کار دبیران کانون‌های مهدویت جهت آمادگی برای ظهور منجی محقق می‌شود.

کد خبر 612774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.