بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای افزایش پایداری در شهرها

میلا، موسسه هوش مصنوعی کبک در کانادا با همکاری برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد به حمایت از مدیران و متخصصان شهری برای بهره‌گیری از هوش مصنوعی پرداخته است تا در نهایت به ایجاد شهرهای پایدارتر کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه فناوری‌های روز دنیا نقش مهمی در تسهیل زندگی بشر ایفا کرده و توانسته است مزایای بسیاری نیز برای شهرها و مدیران به دنبال داشته باشد. همکاری بین «میلا» و برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد در کبک به ارائه دستورالعمل‌هایی جهت کمک به بهره‌وری بهتر و بیشتر از سیستم‌های هوش مصنوعی در شهرها منجر خواهد شد که این امر به سهم خود می‌تواند به پایداری زیست‌محیطی و اجتماعی بیشتر شهرها و سکونتگاه‌های انسانی منجر شود. این همکاری با هدف حمایت از مدیران و متخصصان شهری به حل چالش‌های موجود در شهرها برای پیاده‌سازی فناوری هوش مصنوعی انجام می‌شود و پیشنهادهایی را در اختیار آن‌ها جهت بهینه‌سازی کاربرد این فناوری قرار خواهد داد.

در دستورالعمل‌های جدید، استراتژی‌هایی در راستای هوش مصنوعی در زمینه انرژی، پویایی، امنیت عمومی، مراقبت سلامت و سایر مؤلفه‌های مرتبط با رفاه انسانی ارائه شده است و موضوعات مهمی نظیر خطرات ناشی از کاربرد هوش مصنوعی، رویکردهای خاص و کاربردهای آن در مدیریت شهری را پوشش داده است.

بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای افزایش پایداری در شهرها

بدیهی است که هوش مصنوعی می‌تواند مانند سایر فناوری‌ها، محرکی برای افزایش یا کاهش شکاف‌های دیجیتالی باشد که اثربخشی آن به چگونگی کاربرد این فناوری بستگی دارد. در این راستا، مدیران شهری می‌توانند از طریق کاربرد درست و بهینه هوش مصنوعی از آن برای حل بسیاری از بحران‌های شهری بهره بگیرند و به افزایش پایداری مناطق و در نتیجه، بهبود کیفیت زندگی شهرنشینان کمک کنند. از سوی دیگر، برنامه‌ریزی درست مدیران برای استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند بایدها و نبایدهای مربوط به کاربرد آن را مشخص کند و خطرات ناشی از پیاده‌سازی پروژه‌های مرتبط با این فناوری را به حداقل برساند.

مدیران محلی می‌توانند از طریق پیروی از دستورالعمل‌هایی که در زمینه هوش مصنوعی توسط «میلا» و برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد ارائه شده است، گروه‌های اجتماعی با بیشترین نیاز به این فناوری را شناسایی کنند و به بهبود زندگی آن‌ها بپردازند و پایداری را برای این افراد به ارمغان بیاورند.

کد خبر 612736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.