شهرداری برای تقاطع‌های پرترافیک یزد چاره‌اندیشی کند

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه سه تقاطع در یزد از پرترددترین تقاطع‌های شهر است، گفت: لازم است شهرداری برای تقاطع‌های پرترافیک یزد چاره‌اندیشی کند تا این معضل رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی صبح امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در نشست ترافیک شهرداری یزد، اظهار کرد: مقوله ترافیک یکی از موضوعاتی است که با زندگی روزمره مردم مرتبط بوده و در تمام ابعاد زندگی شهروندان از جمله مباحث اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه توسعه شهری نیازمند هوشمندسازی خدمات است، گفت: اکنون در شهر یزد ۳۳ تقاطع به صورت هوشمند مدیریت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: مهم‌ترین و پرترددترین تقاطع‌های سطح شهر در حال حاضر تقاطع دانش در خیابان کاشانی، تقاطع پژوهش در منطقه سه شهر و تقاطع محمودآباد در بلوار جمهوری شهر یزد است که انتظار می‌رفت شهرداری با توجه به تردد بالایی که در این تقاطع‌ها وجود دارد در خصوص ساماندهی و کاهش زمان تلف شده شهروندان و افزایش ظرفیت این تقاطع‌ها چاره‌ای بیندیشد.

وی گفت: حوزه ترافیک در سه ماهه اخیر با اصلاح فازبندی‌های این تقاطع‌ها، شمارش ترافیک و اولویت‌دهی به جهت‌هایی که بیشترین تردد را دارد، شرایط را به‌گونه‌ای محیا کرده است که امروز شاهد اصلاح فازبندی هستیم، اقدام حوزه ترافیک شهرداری قابل تقدیر است، چرا که فازبندی‌ها به گونه‌ای است که رضایت عمومی و کاهش ترافیک را به دنبال داشته و ایمنی معابر نیز افزایش یافته است.

سیفی با بیان اینکه باید از ظرفیت معابر به صورت بهینه استفاده شود، خاطرنشان کرد: برای تمام تقاطع‌های شهر یزد نیز برنامه‌ریزی شده و امید است تقاطع‌های شهر بعد از بازشماری ترددها ساماندهی شود.

کد خبر 612706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.