افزایش انگیزه استفاده از حمل‌ونقل عمومی بین شهروندان با «اصرو»

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ارائه مجموعه خدمات «اصرو» گفت: مدیریت زمان، هزینه، مصرف سوخت و اولویت در انتخاب از مجموعه خدمات فعلی در این برنامه است؛ در آینده استفاده از Qr کد و NFC (پرداخت با موبایل)، جزئیات تراکنش‌ها و میزان سفر شهروندان نیز به این برنامه اضافه خواهد شد.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص «اصرو» اظهار کرد: این برنامه از ویژگی‌های بی‌نظیری برخوردار است که می‌توان با معرفی آن، انگیزه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را بین شهروندان افزایش داد، همچنین این برنامه نرم‌افزاری به ارتقای کیفیت خدمات حمل‌ونقل عمومی و مدیریت زمان شهروندان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه «اصرو» براساس سامانه‌های هوشمندی که نمایشگر آن در ۵۰ ایستگاه منتخب و اتوبوس‌ها وجود دارد، خدماتی را به شهروندان ارائه می‌کند، ادامه داد: زمان رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه، زمان تقریبی مدت سفر در مسیرهای مختلف، قیمت بلیت مسیرها، خرید و پرداخت الکترونیکی بلیت ازجمله خدماتی است که شهروندان می‌توانند در اصرو از آن بهره‌مند شوند، البته در آینده نیز خدماتی به این سامانه اضافه خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در شرایط کنونی شهروندان می‌توانند زمان رسیدن اتوبوس را در سامانه اصرو ببینند و فاصله زمانی اتوبوس‌های یک خط را ارزیابی کنند، همچنین تخمین بزنند از مبدا با اتوبوس چه زمانی به مقصد خواهند رسید و پرداخت هزینه را به صورت الکترونیک انجام دهند تا معطلی کمتری داشته باشند و با مدیریت زمان در شرایط مناسب از اتوبوس‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بخشی از این خدمات در قالب نمایشگرهایی که در ایستگاه‌های منتخب نصب شده است ارائه می‌شود که زمان رسیدن اتوبوس در خطوط متصل به آن ایستگاه را نمایش می‌دهد، بخشی از خدمات که در اتوبوس‌ها به عنوان سامانه هوشمند وجود دارد در هر لحظه این امکان را به مجموعه مدیریت شهری می‌دهد که میزان تردد، محل توقف یا پراکندگی و توزیع اتوبوس‌ها را در خطوط مختلف در لحظه رصد کند و اگر تأخیر، توقف و ترافیکی در شهر وجود داشته باشد، می‌توان با تنظیم خطوط و مسیرها خدمت‌رسانی به شهروندان را به صورت برخط کنترل کرد.

صالحی گفت: توقف‌های بیجا یا طولانی شدن برخی از مسیرها توسط سازمان حمل‌ونقل شهری یا سازمان اتوبوسرانی رصد و در لحظه فاصله بین اتوبوس‌ها مدیریت می‌شود تا نظارت بهتری به صورت برخط در خدمت‌رسانی اتوبوس‌ها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموع خدماتی که اکنون در «اصرو» ارائه می‌شود مربوط به مدیریت زمان، هزینه، مصرف سوخت و اولویت در انتخاب است، در آینده استفاده از Qr کد و NFC (پرداخت با موبایل)، جزئیات تراکنش‌ها و میزان سفر شهروندان به این برنامه اضافه و به برنامه‌ای کاربردی برای مدیریت سفر تبدیل خواهد شد.

کد خبر 612597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.