برگزاری نشست «کاوش‌های باستان‌شناسی در محور میانی چهارباغ»

مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری نشست تخصصی «کاوش‌های باستان‌شناسی در محور میانی چهارباغ» خبر داد.

محمد عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خیابان چهارباغ عباسی یکی از محورهای اصلی شهرسازی دوره صفوی در اصفهان است که پس از انتخاب این شهر به‌عنوان پایتخت توسط شاه‌عباس اول به مرحله اجرا گذاشته شد. این خیابان طی دوره‌های قاجار و پهلوی دستخوش تغییرات زیادی شده تا به شکل فعلی خود درآمده است.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان نوسازی و بهسازی اصفهان در سال ۱۳۹۸ به دنبال کف‌سازی در این خیابان بود، طرح اجرایی مربوطه در شورای فنی وزارت میراث فرهنگی کشور مطرح شد و به انجام گمانه‌زنی و کاوش باستان‌شناسی برای شناخت وضعیت لایه‌های زیرین و دوره‌های مربوطه که طی چند سال گذشته در زیر لایه‌های زیرسازی خیابان‌کشی دوره معاصر مدفون شده بود، مشروط شد.

مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس این مرکز در نظر دارد جهت آشنایی شهروندان با این مقوله نشستی با عنوان «کاوش‌های باستان‌شناسی در محور میانی چهارباغ» را برگزار کند.

برگزاری نشست «کاوش‌های باستان‌شناسی در محور میانی چهارباغ»

وی اضافه کرد: در این نشست محسن جاوری، باستان‌شناس و استاد دانشگاه به بررسی کاوش‌های باستان‌شناسی در محور میانی چهارباغ خواهد پرداخت.

عیدی افزود: این نشست چهارشنبه _بیست‌وهفتم مهرماه_ ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان واقع در خیابان استانداری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، این نشست به یاد زنده‌یاد اصغر محمودآبادی، استاد تاریخ باستان، نویسنده و پژوهشگر برگزار خواهد شد.

کد خبر 612582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدحسین US ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    نتیجه قرعه‌کشی ایران‌خودرو