تاثیر ورزش بسکتبال بر استحکام استخوان‌ها

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که ورزش بسکتبال، بهتر از دویدن به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی تأثیر ورزش بسکتبال بر استحکام استخوان‌ها، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف از تصویربرداری با وضوح بالا برای بررسی استخوان‌های ساق پا زنانی که در مسابقات دوی صحرایی شرکت می‌کنند، استفاده کردند؛ این ورزشکاران اغلب دچار آسیب‌های ناشی از فشار استخوانی می‌شوند. محققان دریافتند زنانی که در جوانی در ورزش‌های دو و چند جهته شرکت می‌کردند، در مقایسه با همتایان خود که فقط می‌دویدند، ۱۰ تا ۲۰ درصد استحکام استخوانی بیشتری داشتند.

علاوه بر این، اسکن‌ها نشان می‌دهد افرادی که در جوانی ورزش‌هایی مانند فوتبال یا بسکتبال انجام داده‌اند ساختار و استحکام استخوانی بهتری نسبت به افرادی که صرفاً می‌دویدند، شنا می‌کردند یا دوچرخه‌سواری می‌کردند، داشتند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد انجام ورزش‌های چندجهته در جوانی در مقایسه با تخصص در یک ورزش، مانند دویدن، خطر آسیب استخوانی فرد را با ایجاد اسکلت بزرگ‌تر و قوی‌تر کاهش می‌دهد.

یک تصور اشتباه رایج وجود دارد که کودکان برای موفقیت در سطوح بالاتر، باید در یک رشته ورزشی تخصص داشته باشند. با این وجود، داده‌های اخیر نشان می‌دهد ورزشکارانی که در سنین پایین تخصص دارند در معرض خطر بیشتری از آسیب ناشی از ورزش بیش از حد هستند و احتمال کمتری دارد که به سطوح بالاتر مسابقات پیشرفت کنند. محققان توصیه می‌کنند که باید به ورزشکاران جوان فرصت داده شود تا رشد و پیشرفت مناسبی داشته باشند.

کد خبر 612534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.