ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی برای معلولان مناسب‌سازی شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری عزم خود را جزم و تا دو سال آینده تمام ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی را برای معلولان از جمله نابینایان مناسب‌سازی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت مناسب‌سازی شهری ویژه معلولان، اظهار کرد: سال ۹۸ یک مرگ دلخراش برای جوان نخبه قرآنی نابینا در ایستگاه اتوبوس رخ داد، وی کمک‌حال سایر نابینایان در امور مختلف بود، اما به علت نبود مناسب‌سازی در ایستگاه بی‌آرتی این جوان را به طرز فجیعی از دست دادیم.

وی افزود: سوال این است که چقدر زمان می‌برد تا چنین فردی تربیت شود؟ این مسائل وظیفه مسئولان را زیاد می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قانون جامع حمایت از معلولان تمام ادارات را مکلف کرده است که در احداث اماکن عمومی و معابر، طرح مناسب‌سازی را اجرا کنند و این تکلیفی قانونی و انسانی است.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان که قدم بزنیم مشخص می‌شود که مناسب‌سازی معابر و ایستگاه‌ها به صورت مطلوب رعایت نشده است، تصریح کرد: هر سال شورای اسلامی شهر ردیفی را در بودجه برای مناسب‌سازی پیش‌بینی می‌کند، اما آن طور که باید و شاید به این مهم توجه نمی‌شود.

فلاح با بیان اینکه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و شرکت اتوبوسرانی نیز در این زمینه باید فعالیت جدی انجام دهند و جهت تهیه اتوبوس و مینی‌بوس مناسب برای این قشر اقدام کنند، خاطرنشان کرد: شهرداری عزم خود را در این زمینه جزم و تا دو سال آینده تمام ایستگاه‌ها را مناسب‌سازی کند.

فلاح با اشاره به مشکلات سامانه سرای ۱۰ و صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، اظهار کرد: راه‌اندازی این سامانه اقدام ارزنده‌ای بود، اما مسیر مناسب را طی نکرد، در این راستا باید کمیته‌ای تشکیل تا اهداف مدیریت شهری در صدور هوشمند پروانه ساختمانی محقق شود.

کد خبر 612455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.