ضرورت تدوین پیوست سلامت برای پروژه‌های شهری

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص اهمیت تدوین پیوست سلامت برای طرح‌های شهری، گفت: لازم است مسائل مرتبط با سلامت را در تمام ابعاد پروژه‌ها مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ در نطق میان دستور پنجاه‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به حوادث اخیر کشور، اظهار کرد: امروز فشاری که توسط دشمنان جمهوری اسلامی به ما وارد می‌شود، برای مردم مشخص و مبرا شده است.

وی با بیان اینکه مردم با بی‌حجابی و برهنگی از نظر فطری مخالف هستند، گفت: لازم است از مردم متدین که وارد صحنه شدند و نیروهای انتظامی و بسیج تشکر کنیم که افراد معدودی که تحت تأثیر دشمن قرار گرفتند را تفهیم کردند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: زعامت ولی فقیه در این حوادث خط و مسیر حرکت را مانند همیشه برای ما روشن کرد، اما در این میان خواص ما جایگاه خود را مشخص نکردند و مقداری ملاحظه‌کاری کردند.

وی با اشاره به روز جهانی عصای سفید، خاطرنشان کرد: در رابطه با امور استخدامی، همچنین در طرح منزلت و کمک به معلولان باید به نابینایان توجه شود.

شریعتی با اشاره به برخورد پیمانکاران با کارگران خدماتی، اظهار کرد: برخی پیمانکاران با کارگران خدماتی به صورت صحیح برخورد نمی‌کنند، از این‌رو حقوق کارگران باید رعایت شود.
یک ماه پیش از تریبون شورای اسلامی شهر به معاونت فرهنگی شهرداری در خصوص شایسته‌سالاری تذکرات مربوطه را اعلام کردم، شهردار این موارد را مورد تأیید قرار داد و مقرر شد اصلاح انجام شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری‌های سرماخوردگی و مشکوک به کرونا، افزود: آمار حضور در بیمارستان‌ها در حال افزایش است، قرار بود از مدافعان سلامت تجلیل شود، اما در حال حرکت به سمت بحران جدیدی در این خصوص هستیم، بنابراین باید از این افراد که همواره در این شرایط فعالیت می‌کنند، تجلیل شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز جهانی کودک، گفت: کودکان کار را هر روز در چهارراه‌ها می‌بینیم. لازم است بدانیم کجای قضیه هستیم تا بتوانیم این گروه‌ها را سامان دهیم؛ این وضعیت در شأن اصفهان نیست.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی به ستاد بحران شهرداری، ادامه داد: اصفهان معین تهران در حوادث است و اگر حادثه‌ای رخ دهد، باید آمادگی لازم برای مدیریت بحران را داشته باشیم، لذا مسئول ستاد بحران باید مشخص شود.

شریعتی با اشاره به حوزه مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان، اظهار کرد: این حوزه با سرپرست اداره می‌شود و هنوز متولی ندارد، لذا این مهم نیز باید پیگیری شود.

وی در خصوص اهمیت تهیه پیوست سلامت در پروژه‌های شهری، خاطرنشان کرد: شهر موجودی زنده است، بنابراین باید مسائل مرتبط با سلامت را در تمام ابعاد پروژه‌ها مورد توجه قرار داد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان، تصریح کرد: از ظرفیت‌هایی که می‌توانیم از اولیا در راستای توسعه و ارتقای مدارس بهره ببریم، استفاده نمی‌کنیم. امروز برای ورودی و ثبت‌نام مدارس هزینه‌های گزاف از اولیا گرفته و سپس دانش‌آموز ثبت‌نام می‌شود. اگر مدیر با درایت باشد می‌تواند از توانمندی شغلی هر فردی در راستای ارتقای مسائل مربوط به مدرسه استفاده کند. اهدافی که در اساسنامه انجمن اولیا و مربیان آمده است را باید به خوبی مورد استفاده قرار دهیم تا بخشی از مشکلات مدارس رفع شود.

کد خبر 612450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.