میدان و روگذر در تقاطع محمودآباد یزد احداث می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: با توجه به تردد بالا در تقاطع محمود آباد، احداث میدان روگذر در این تقاطع به تصویب کمیسیون و شورای اسلامی شهر رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی اعتباری امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ در نشست کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: تقاطع محمودآباد یکی از سه تقاطع اصلی و پرتردد شهر یزد است که شهروندان در آن با ترافیک شدیدی روبه‌رو هستند، به خصوص در مسیرهای گردشی این تقاطع با مشکل زیادی مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای رفع این معضل حدود ۲۰ طرح ارائه شده است، گفت: با در نظر گرفتن اینکه شهر یزد تاریخی است و باید افق دید شهر رعایت شود، همچنین انتهای رودخانه یزد نیز از این سمت عبور می‌کند و در اجرای طرح، باید کانالی حفر شود که آب‌های سطحی که از سطح شهر جمع و وارد رودخانه می‌شود، از سمت دروازه قرآن خارج شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در خصوص طراحی این میدان، افزود: با بررسی جوانب قرار شد میدان روگذر با سه خط عبور و قطر ۴۶ متر در این مکان احداث شود.

وی اضافه کرد: در این طرح رفت‌وآمدهای گردشی به سمت خیابان‌های وکیل، انقلاب، شعرباف و استقلال از طریق میدان بالا، و رفت و آمدهای مستقیم بلوار جمهوری به صورت هم‌سطح انجام می‌شود تا شهروندان با ترافیک مواجه نشوند.

اعتباری خاطرنشان کرد: در این طرح نیاز به تملک و آزادسازی نیست. تأسیسات شهری مانند مخابرات، گاز و فاضلاب جابه‌جا نخواهد شد و نسبت به سایر طرح‌ها کم‌هزینه‌تر و سریع‌تر است، همچنین درختان بسیار کمتری قطع خواهد شد.

وی در خصوص میدان امام علی (ع، گفت: در اطراف میدان امام علی (ع)، دور برگردان وجود ندارد، لذا در کمیسیون عمران مصوب شد تا دور برگردان برای این میدان نیز طراحی شود، همچنین از سمت میدان حضرت ابوالفضل (ع)، دو خط عبور خیابان جانباز نیز وارد زیرگذر امام علی (ع) شده است و از خروجی موجود به سمت میدان مدرسی خارج می‌شود.

کد خبر 612441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.