ورود به مسائل حاشیه‌ای منافع مردم را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قانون بیش از آنچه وجود دارد، در اصفهان پیاده می‌شود، در حالی که ما می‌خواهیم مردم اصفهان از آنچه قانون برایشان فراهم کرده است، بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ در نطق پیش از دستور پنجاه‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در دیدار با میهمانان کنفرانس اسلامی و مسئولان نظام اظهار کرد: در این دیدار رهبر انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) پیامبر اکرم (ص) را الگوی بشریت برشمردند و تاکید کردند که پیامبر اکرم (ص) در قله قرار دارند و باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم و از زندگی ایشان درس بگیریم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در ادامه سخنان خود اظهار کردند که پیامبر اکرم (ص) از رنج امت خود در رنج هستند، این رنج در عصر امروز نیز وجود دارد، دشمنان مسلمانان در صف مقابل هستند و از این آسیب‌ها خوشحال می‌شوند، عقب‌ماندگی‌ها، مشکلات، پیشرفت نکردن در حوزه‌های مختلف و جنگ‌های داخلی سبب رنجش خاطر پیامبر اسلام (ص) می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از راه‌های غلبه مسلمانان بر این مشکلات وحدت است، گفت: مسلمانان برای فائق آمدن بر مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باید وحدت داشته باشند، وحدت در حفظ منافع امت اسلامی نکته مهمی است که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر آن تأکید کردند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید برای به رفع مشکلات مردم تلاش شبانه‌روزی داشته باشند، افزود: غلبه بر مسائلی که نقطه امید دشمنان برای تفرقه، آشوب و اغتشاش می‌شود، باید در دستور کار باشد، این نقطه نفوذ به قلب جوانان را باید ببندیم، در واقع مسئولان نباید اجازه دهند، بعضی مشکلات زمینه‌ساز اغتشاشات شود.

نورصالحی با اشاره به موضوع مطرح شده در جلسه علنی هفته گذشته درباره منابع مالی خط دو مترو و اتوبوسرانی، تصریح کرد: این اظهارات باعث رنجش دستگاه مربوطه شد و صحبت‌های هفته پیش را کذب دانست، اما امروز چند سوال مطرح می‌کنم؛ آیا ما یک جمهوری اسلامی و یک قانون داریم یا جمهوری اسلامی و قوانین متعدد داریم؟ آیا قانونی که به آن اشاره شده است و شهرداری را متهم به ترک فعل کردند، امسال وضع شده است؟ آیا بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومانی که از همین مسیر در سال‌های گذشته به مترو تزریق شده خلاف بوده است؟ آیا شهرداران دیگر شهرها مرتکب خلاف شدند؟

وی خاطرنشان کرد: اگر ترک فعل شده باشد، تعداد زیادی از دست‌اندرکاران کشور باید مورد سوال و جواب قرار گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ورود به بعضی مسائل حاشیه‌ای سبب می‌شود، مردم شهر یا استان از منافع خود محروم شوند، این موضوع برای ما سابقه داشته است، قانون بیش از آنچه وجود دارد، در اصفهان پیاده می‌شود، در حالی که ما می‌خواهیم مردم اصفهان از آنچه قانون برایشان فراهم کرده است، بهره‌مند شوند.

وی با تبریک روز جهانی نابینایان، گفت: امروز جا داشت در خدمت این قشر از شهروندان باشیم، اما به دلیل تراکم دستور جلسه این امکان فراهم نشد و امیدواریم در جلسات آینده در خدمت مسئولان نهادهای مرتبط با این قشر باشیم.

کد خبر 612327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.