ممنوعیت دریافت عوارض موضوع تبصره ۳ در قبض آب

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، دریافت عوارض تبصره سه در خصوص تسهیلات برای طرح‌های فاضلاب و شبکه آب شهری از مردم ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی نیکونژاد امروز _شنبه بیست‌وسوم_ در نشست کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: دیوان عدالت اداری مصوبه دریافت عوارض فاضلاب و شبکه آب شهری را خلاف قانون دانسته و در رأی اصلاحی، این موضوع را خلاف شرع اعلام کرده است، با توجه به این موضوع، تمام وجوه باید به مردم مسترد شود.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر حق وضع عوارض در این موضوع را ندارند و تعیین تعرفه بهای آب و موارد دیگری از این قبیل از وظایف هیئت دولت است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در شورای ششم با توجه به وظیفه ذاتی خود به عنوان نمایندگان مردم باید از حق آنها دفاع کنیم، لذا مصوبه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری را در دستور کار کمیسیون قرار دادیم و با نظر موافق تمام اعضا قرار شد هیچ گونه دریافت عوارضی در این خصوص در سال ۱۴۰۱ نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: به همین دلیل و بر اساس رأی هیئت عمومی دیوان عدالت و در حضور نماینده شرکت آبفا مقرر شد، مبالغ دریافت شده از مردم در طول پنج سال گذشته طی برنامه‌ای مشخص به مردم مسترد شود.

کد خبر 612193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.