تجهیزات جانبی تولید کود کارخانه کمپوست یزد تأمین می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار یزد با اشاره به راه‌اندازی فاز نخست کارخانه کمپوست در این کلان‌شهر، گفت: تجهیزات جانبی تولید کود این کارخانه تأمین می‌شود.

حمیدرضا رحیمدل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که از سوی سازمان مدیریت پسماند، شهردار و شورای اسلامی شهر یزد انجام شد، مهرماه امسال فاز نخست کارخانه کمپوست یزد با ظرفیت ۳۰۰ تن به بهره‌برداری رسید و به بخش خصوصی تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: با افتتاح این خط تجهیزات جانبی برای تولید کود کمپوست که نیاز به هزینه ۲۰ میلیارد ریالی دارد، طی ماه‌های آینده تکمیل شود.

معاون خدمات شهری شهردار یزد افزود: با بهره‌برداری از فاز نخست کارخانه کمپوست یزد علاوه بر اینکه بازگشت سرمایه و درآمد پایدار برای شهر خواهیم داشت، دفن زباله به حداقل ممکن می‌رسد و میزان آسیبی که به محیط زیست وارد می‌شود، بسیار کمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: حمایت از این پروژه اقدام بسیار خوبی برای سلامت شهروندان و شهر یزد است، به همین دلیل تمام توان خود را برای تکمیل این پروژه به کار گرفته‌ایم و آن را در زمان مناسب با بهترین کیفیت دنبال می‌کنیم.

رحیمدل گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات بیشتر کودهای کمپوست، وجود مقدار کمی شیشه در آن است، در حال بررسی هستیم تا کود کمپوست با کیفیت بسیار بالا و بدون وجود این مشکل تولید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از بهره‌برداری کامل این خط و تولید کود کمپوست با کیفیت بالا، علاوه بر استفاده در فضای سبز شهری یزد، مازاد نیاز به خارج از استان ارسال می‌شود.

کد خبر 612130

برچسب‌ها