داروی موثر برای تسکین علائم اگزما چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که داروی Dupilumab در صورت استفاده همراه با یک کورتیکواستروئید موضعی، علائم مربوط به اگزما را تسکین می‌‎دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان مبتلا به اگزما که از نظر بالینی به‌عنوان بیماران «درماتیت آتوپیک» شناخته می‌شوند، با میزان بالاتری از مشکلات سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب روبه‌رو هستند؛ آن‌ها ممکن است برای خوابیدن نیز با مشکل مواجه شوند. درماتیت آتوپیک یا اگزما، یک بیماری التهابی مزمن پوستی است که به دلایل مختلفی مانند پاسخ التهابی فرد، محرک‌های خاص، سابقه ژنتیکی و استرس ایجاد می‌شود.

علائم اگزما شامل پوست بسیار خشک، پوسته-پوسته یا ترک خورده، بثورات روی گردن، مچ دست، پا، پشت آرنج و زانو، خارش، پوست قرمز و تحریک شده و تاول می‌شود. درحال‌حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اما پزشکان برای کاهش تشدید آن درمان‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ای را ارائه می‌دهند. اگزما در کودکان رایج است؛ تحقیقات نشان می‌دهد که ۶۰ درصد کودکان نخستین علائم اگزما را در سال اول زندگی بروز می‌دهند درحالی‌که علائم اگزما در برخی از کودکان با نزدیک شدن به بزرگسالی ظاهر می‌شود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوپیلوماب (Dupilumab) یک داروی بیولوژیک است که برای کمک به رفع منبع التهابی موسوم به التهاب نوع دو که در بروز درماتیت آتوپیک نقش دارد، کمک می‌کند. محققان متوجه شدند که ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگانی که دوپیلوماب دریافت می‌کردند، کاهش خارش و ۲۸ درصد پس از ۱۶ هفته پوست تقریباً شفاف داشتند.

کد خبر 611982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.