برنج سفید خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که برنج سفید خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قلب خون و مواد مغذی را در سراسر بدن پمپاژ می‌کند و سلامت قلب برای سلامت کلی ضروری است. بیماری عروق کرونر می‌تواند منجر به مشکلات شدید قلبی از جمله حملات قلبی شود. محققان هنوز در حال بررسی عوامل خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و اینکه چگونه افراد می‌توانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از آن انجام دهند، هستند.

گروهی از محققان به‌منظور بررسی تاثیر برنج سفید بر سلامت قلب و عروق، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از دو هزار نفر را مورد ارزیابی قرار دادند ۱۳۶۹ شرکت‌کننده به بیماری عروق کرونر زودرس مبتلا بودند. این افراد با یک گروه کنترل شامل ۱۱۶۸ شرکت‌کننده که بیماری عروق کرونر زودرس نداشتند، مقایسه شدند. محققان از پرسشنامه‌های مصرف غذا و ارزیابی رژیم غذایی برای بررسی میزان مصرف غلات کامل و مصرف غلات تصفیه شده شرکت‌کنندگان استفاده کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی سرشار از غلات تصفیه شده که شامل برنج، آرد و نان سفید می‌شود با افزایش خطر ابتلا به بیماری زودرس عروق کرونر مرتبط است. در مقابل محققان متوجه شدند که رژیم غذایی سرشار از غلات کامل با کاهش خطر ابتلا به بیماری زودرس عروق کرونر مرتبط است. نتایج مطالعاتی از این قبیل نشان می‌دهد که چگونه رژیم غذایی می‌تواند بر سلامت قلب تاثیر بگذارد.

کد خبر 611981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.