صنعت نفت صفر- سپاهان ۲/ سه امتیاز به زحمت از قعر جدول

تیم فوتبال سپاهان در دیداری که موقعیت های زیادی از دست داد به زحمت برابر تیم قعر جدولی به برتری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر، امشب _پنج‌شنبه، بیست و یکم مهرماه_ از ساعت ۱۸:۳۰ تیم‌های صنعت نفت و سپاهان در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی دو بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته نهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان

ورزشگاه: تختی آبادان

تماشاگر: -

گل‌ها: مسعود ریگی (دقیقه ۶۶) و محمد علی نژاد (دقیقه ۴+۹۰) برای سپاهان

اخطار: محمد کریمی (دقیقه ۴۰) از سپاهان

صنعت نفت: فرزین گروسیان، امیرحسین فرهادی، محمد طیبی، میثم تهیدست، حسین ساکی، رحیم آلبوغبیش، حکیم نصاری، فاخر تهامی (۵۰- طالب ریکانی)، عباس بوعذار (۷۰- یوسف وکیا)، مهدی ممی زاده و شیردین بابایف (۵۰- احمد شریعت زاده)

سرمربی: فیروز کریمی

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، رناتو داسیلویرا، رامین رضائیان، امید نورافکن، مسعود ریگی (۸۵- جلال الدین علیمحمدی)، محمد کریمی (۶۸- مانوئل فرناندز)، محمد قربانی (۴۶- یاسین سلمانی)، فرشاد احمدزاده (۶۸- محمد علی نژاد)، الویس کامسوبا و شهریار مغانلو (۶۸- عیسی مرادی)

سرمربی: خوزه مورایس

داور: حسن اکرمی

شرح بازی:

دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌رفتند که هر کدام با توجه به شرایط ویژه جدولی نیاز مبرمی به پیروزی داشتند. بازی از همان ابتدا از سوی دو تیم هجومی و زیبا دنبال شد و در همان نیمه نخست چندین موقعیت خوب برای دو تیم به وجود آمد که بی دقتی بازیکنان دو تیم به خصوص مهاجمان سپاهان مانع گلزنی در نیمه نخست شد. سپاهان که با دو وینگر متفاوت نسبت به دو بازی قبلی برابر صنعت نفت صف آرایی کرده بود در نیمه نخست روی نفوذهای کامسوبا و احمدزاده حساب باز کرده بود اما با وجود ایجاد موقعیت، ضعف در تمام کنندگی توسط مهره‌های هجومی این تیم باعث شد گلی به ثمر نرسد.

سپاهان که در ضربات نهایی مشکل داشت در نیمه دوم بهترین تمام کننده خود یعنی یاسین سلمانی را به جای قربانی به زمین فرستاد تا با کم شدن یکی از هافبک‌های تدافعی‌تر، مهره‌های هجومی سپاهان نیز در زمین بیشتر شود. این تغییرات در نهایت ثمر داد و بالاخره گل اول برای سپاهان به ثمر رسید. در دقیقه ۶۶ یعنی قبل از اینکه بازی برای تیم مورایس گره بخورد، این مسعود ریگی بود که روی یک حمله سریع و فریب مدافعان صنعت نفت توسط مغانلو، ارسال دقیق احمدزاده را به گل تبدیل کرد تا این هافبک دفاعی به مهره‌های هجومی سپاهان آموزش تمام کنندگی هم داده باشد!

این گل تا حدودی خیال سپاهان را بابت پیروزی راحت کرد و با پیش کشیدن صنعت نفت، تیم مورایس چندین موقعیت خوب نیز در ضد حملات به دست آورد که مهاجمان کم دقت سپاهان قدر آنها را ندانستند. نزدن گل دوم حتی می‌رفت کار دست سپاهان دهد زیرا یکی دو موقعیت خیلی خوب نصیب بازیکنان نفت شد که در گل نشدن آنها بخت با سپاهان یار بود. بالاخره در حالی که داور می‌رفت سوت پایان بازی را به صدا در آورد یاسین سلمانی با پاسی زیبا علی نژاد را تک به تک کرد تا گل دوم سپاهان خیلی دیر به ثمر برسد و در نهایت سه امتیاز با ارزش از آبادان به حساب سپاهان واریز شود.

سپاهان با این پیروزی ۱۶ امتیازی شد و با صعودی دو پله‌ای در جدول در رتبه دوم ایستاد. پرسپولیس که امروز مس رفسنجان را شکست داد نیز جای گل گهری را در صدر جدول گرفت که در خانه به نساجی باخت. نتیجه بازی فردای استقلال در خانه ذوب آهن تکلیف رتبه قطعی سپاهان در پایان هفته نهم را مشخص می‌کند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۶۶- سپاهان) - در یک حمله سریع از سوی سپاهان، ارسال زمینی و تیز احمدزاده از سمت چپ با ضربه بغل پای ریگی تبدیل به گل اول سپاهان شد.

۲-۰ (دقیقه ۴+۹۰- سپاهان) - در آخرین ثانیه‌های بازی ضد حمله سپاهان با پاس سلمانی تبدیل به موقعیت تک به تک برای علی نژاد شد و ضربه نهایی او گل دوم سپاهان را در پی داشت.

دقایق حساس:

دقیقه ۹- حمله سپاهان در محوطه جریمه صنعت نفت با پاس کات بک مغانلو در موقعیتی خوب به کامسوبا رسید اما ضربه نهایی او پس از برخورد به مدافع حریف به طرز خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۴- توپ ارسالی از سمت راست با ضربه قیچی خطرناک فاخر همراه شد اما نیازمند به خوبی روی خط توپ را مهار کرد.

دقیقه ۱۶- روی حرکت تیمی خوب سپاهان و همکاری چند بازیکن هجومی این تیم فرصت شوت زنی خوبی برای رضاییان از پشت محوطه جریمه فراهم شد اما ضربه رضاییان از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴- توپ در محوطه جریمه صنعت نفت و در موقعیتی خوب به کامسوبا رسید اما او در حالی که تنها دروازه بان را پیش رو داشت با ضربه‌ای ضعیف نتوانست دروازه نفت را باز کند.

دقیقه ۳۶- ارسال بابایف از سمت چپ در مرکز محوطه جریمه سپاهان با ضربه سر خطرناک طیبی همراه شد اما ضربه او در حالی که نیازمند هم واکنش خاصی انجام نداده بود با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶- در یک ضد حمله خطرناک ارسال کامسوبا از سمت راست پس از طی کردن عرض دروازه از سوی دیگر به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸- شوت فنی عیسی مرادی از پشت محوطه جریمه به تیر عمودی دروازه صنعت نفت برخورد کرد.

دقیقه ۸۲- روی یک ضد حمله موقعیت خوبی نصیب سلمانی شد که او ترجیح داد این موقعیت خوب را با شوتی بی دقت که از بالای دروازه به بیرون رفت از دست بدهد.

دقیقه ۸۷- ارسال خطرناک فرهادی از سمت چپ با ضربه سر بسیار خطرناک ممی زاده همراه شد اما توپ با اختلافی کم از پای تیر دروازه سپاهان به بیرون رفت تا جدی ترین موقعیت صنعت نفت از دست برود.

دقیقه ۹۰- شوت خطرناک زمینی آلبوغبیش از درون محوطه جریمه در دستان پیام نیازمند قرار گرفت.

اتفاق ویژه:

این ششمین پیروزی متوالی سپاهان برابر صنعت نفت در لیگ برتر بود. همچنین پس از گذشت ۹ هفته از آغاز رقابت‌ها، پیام نیازمند اولین پیروزی را با پیراهن سپاهان جشن گرفت.

بهترین بازیکن:

مسعود ریگی زننده گل اول سپاهان که برای این تیم بسیار مهم بود بهترین بازیکن این دیدار بود. همچنین الویس کامسوبا و محمد کریمی دیگر خوب های سپاهان در نبرد آبادان بودند.

کد خبر 611833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.