۹۰۰ نفر از تاکسیرانان بیمه تامین اجتماعی ندارند

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی گفت: حدود ۹۰۰ نفر از ‌تاکسیرانان این سازمان از بیمه تامین اجتماعی برخوردار نیستند؛ بنابراین از دولت و مسئولان متولی انتظار داریم بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی را در سال جاری فراهم کند.

حسین بیک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ سازمان تأمین اجتماعی سامانه مربوط به بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و از آن زمان تاکنون امکان ثبت‌نام و بهره‌مندی تاکسیرانان از بیمه تأمین اجتماعی وجود ندارد.

وی افزود: در ناوگان سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری انزلی یک هزار و ۳۹۶ دستگاه تاکسی وجود دارد که از این تعداد ۶۸۸ دستگاه تاکسی درون‌شهری، ۲۶۳ دستگاه خط ویژه، ۱۳۰ دستگاه بی‌سیم و ۳۱۵ دستگاه تاکسی تلفنی در دفاتر آژانس فعال است و درحال‌حاضر حدود ۹۰۰ نفر از تاکسیرانان این سازمان از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار نیستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری انزلی با بیان اینکه برخی از تاکسیرانان انزلی پس از حدود ۱۵ سال فعالیت، هنوز بیمه نشده‌اند و این مسئله موجب ناراحتی و رنجش خاطر آنان شده است، خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی هر روز با مراجعه به سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری انزلی، فراهم کردن بیمه تأمین اجتماعی را از این سازمان مطالبه می‌کنند.

بیک‌زاده تاکید کرد: داشتن بیمه تأمین اجتماعی از حقوق اولیه رانندگان حمل‌ونقل عمومی است و داشتن بیمه موجب دلگرمی تاکسیرانان در ارائه خدمات بهتر به شهروندان می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکسیرانان باید مانند سایر اقشار جامعه مشمول حمایت دولت در بخش یارانه بیمه تأمین اجتماعی شوند، گفت: تاکسیرانان به عنوان قشری آسیب‌پذیر، بدون بیمه از داشتن خدمات درمانی و حقوق بازنشستگی محروم هستند و هیچ آینده‌ای روشنی ندارند؛ بنابراین از دولت و مسئولان متولی انتظار داریم بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی را در سال جاری فراهم کنند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 611689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.