تغییر نگاه در روند روابط عمومی و اطلاع‌رسانی به زیرساخت فکری نیاز دارد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در خصوص اقدامات شهرداری‌ها گفت: برای تغییر در نوع نگاه به کار روابط عمومی و اطلاع‌رسانی به زیرساخت‌های فکری و اندیشه‌ای جدید نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی کلانترزاده در سی‌امین نشست کمیته ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداران کلانشهرهای ایران، با اشاره به نارضایتی دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران از عدم تحقق اطلاع‌رسانی دقیق کمیته ارتباطات و امور بین‌الملل در خصوص انعکاس خبرهای مجموعه‌های شهرداری‌ها اظهار کرد: در عصر حاضر به زیرساخت فکری و اندیشه‌ای جدید نیاز داریم تا بتوانیم به نحو مناسبی جهت اطلاع‌رسانی اقدام کنیم.

وی افزود: ساختار و الزاماتی برای این کار باید در نظر گرفته شود و به اطلاع شهرداران برسد، بنابراین در ابتدا لازم است در نوع نگاه به روابط عمومی و کار رسانه‌ای تغییر ایجاد شود و سپس به روابط عمومی‌ها کمک شود تا در مسئله و موضوع اطلاع‌رسانی دقیق عمل کنند و وارد عرصه شوند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: اکثر روابط عمومی‌ها در حال حاضر دارای ساختار سنتی هستند که باید این ساختار تغییر کند، اکثر شهرداران و روابط عمومی‌ها تنها می‌خواهند که بنر بزنند در صورتی که فصل جدیدی باز شده و از رویکرد اطلاع‌رسانی متفاوت استفاده شود و به صرف تبلیغات محیطی بسنده نشود.

کلانترزاده ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی، استفاده و حمایت از رسانه‌های چاپی به نحوی نیست که اطلاع‌رسانی گسترده داشتند باشند و علاوه بر این روزنامه در بهترین و خوش‌بینانه ترین حالت چاپ ۱۰ هزار نسخه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات دیگر در شهرداری‌ها و روابط عمومی‌ها تصمیمات سیاسی شوراها است، چرا که در بیشتر تصمیم‌گیری‌های شوراها نگاه سیاسی وجود دارد که لازم است در شرایط کنونی با اتخاذ رویه درست به نقطه مشخصی برسند.

کد خبر 611634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.