وجود ۷۰ ناظر شرعی ذبح دام در استان/در هیچ جای کشور ذبح با دستگاه انجام نمی‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به وجود ۷۰ ناظر شرعی ذبح دام در استان، گفت: در هیچ جای کشور ذبح با دستگاه انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدرضا کیانی صبح امروز _چهارشنبه بیستم مهرماه_ در نشست خبری سازمان دامپزشکی استان اصفهان، اظهار کرد: طبق قانون ذبح شرعی که سال ۱۳۸۷ تصویب شد، اداره کل دامپزشکی استان‌ها مکلف شدند در ادارات، مسئولان دفاتر ولی‌فقیه را به کار گیرند.

وی افزود: حدود ۷۰ ناظر شرعی در استان داریم که روحانیونی هستند که در حوزه‌های علمیه تحصیل کرده و بر روند حلیت و ذبح حلال حیوانات نظارت دارند. یکی از شبهاتی که در ذهن‌ها وجود دارد درخصوص ذبح مرغ است. افراد فکر می‌کنند مرغ‌های ذبح شده در کشتارگاه‌ها توسط دستگاه ذبح می‌شوند، در صورتی که همه مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها با شخص و توسط دست ذبح می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در هیچ جای کشور ذبح با دستگاه نداریم، ادامه داد: ناظران شرعی افرادی را تحت عنوان ذابح آموزش داده‌اند که با رعایت موازین شرعی اقدام به ذبح دام می‌کنند.‌

وی خاطرنشان کرد: همه گوشت‌های وارداتی به کشور، زیر نظر ناظران آموزش دیده‌ای که از کشور اعزام شده‌اند، ذبح و سپس به کشور ارسال می‌شود.

کد خبر 611602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.