بهبود طراحی حمل‌ونقل در بریتانیا

اعضای شورای شهر آکسفوردشایر در انگلستان در نظر دارند تا سال ۲۰۴۰، حمل‌ونقل از طریق وسایل نقلیه شخصی را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان آکسفوردشایر از رویکرد «تصمیم» و «تأمین» برای تحقق هدف کاهش ۵۰ درصدی تردد از طریق وسایل نقلیه موتوری شخصی بهره خواهند گرفت. در این رویکرد، طراحی حمل‌ونقل بر اساس الگوهای ترافیک سابق به طور کلی کنار گذاشته خواهد شد و استراتژی‌های جدیدی جای آن را خواهد گرفت تا در نهایت، مردم به عبور و مرور از طریق پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و وسایل حمل‌ونقل عمومی جذب شوند. مدیران آکسفوردشایر پیش‌بینی کرده‌اند که موفقیت پیاده‌سازی این طرح تا سال ۲۰۴۰ به کاهش ۵۰ درصدی استفاده از خودروهای شخصی منجر خواهد شد، ضمن این‌که مناطق را در مسیر تحقق هدف صفر انتشار کربن به طور قابل‌توجهی یاری خواهد کرد.

بهبود طراحی حمل‌ونقل در بریتانیا

مدیران آکسفوردشایر به منظور پیاده‌سازی طرح "تصمیم و تأمین" در نظر دارند تمام شیوه‌های قدیمی مدیریت ترافیک شهری را کنار بگذارند و برای بهبود زیرساخت‌های تردد از نو به تصمیم‌گیری بپردازند تا در نهایت، وابستگی شهروندان را به خودروهای شخصی به حداقل برسانند. در این طرح، ابتدا یک "تصمیم" بسیار مناسب و قطعی توسط مدیران گرفته می‌شود و سپس تمام مؤلفه‌های مورد نیاز برای پیاده‌سازی آن تصمیم "تأمین" می‌شود که به دنبال آن، قطعیت اجرا در آینده به طور قابل‌توجهی شفاف خواهد شد. مدیران آکسفوردشاریر ادعا کرده‌اند که پیاده‌سازی این پروژه طراحی مثبت و کارآمد حمل‌ونقل را در پی خواهد داشت، ضمن این‌که حق تردد در معابر شهری با در نظر گرفتن کاربران مختلف نظیر عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و مسافران وسایل حمل‌ونقل عمومی اولویت‌بندی خواهد شد. افزایش تمایل تولیدکنندگان خودروهای شخصی به طراحی وسایل نقلیه پایدار برای اولویت بخشیدن به کاربران آن‌ها در خیابان‌های سراسر منطقه نیز از دیگر مزایای پیاده‌سازی طرح "تصمیم و تأمین" خواهد بود که کاهش قابل توجه انتشار کربن را در پی خواهد داشت.

بهبود طراحی حمل‌ونقل در بریتانیا

آن‌ها ادعا کرده‌اند که این پروژه یکی از بهترین رویکردها برای ترویج تردد سبز خواهد بود و پیاده‌سازی آن می‌تواند آکسفوردشایر را به یکی از پیشگامان حمل‌ونقل پاک در جهان تبدیل کند و مدیران سایر نقاط دنیا را به الگوبرداری از آن سوق دهد.

کد خبر 611552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.