کلیات طرح تفکیک بررسی لایحه احکام و جداول سالیانه بودجه تصویب شد

نمایندگان مجلس با کلیات طرح تفکیک بررسی لایحه احکام و ارقام سالیانه بودجه موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز _چهارشنبه بیستم مهرماه_ در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با کلیات آن با ۱۶۹ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند و با تصمیم هیأت رئیسه این طرح به صورت دوشوری بررسی خواهد شد.

سمیه محمودی در تشریح این طرح پیشنهادی گفت: طی یازده دوره مجلس نمایندگان صرفاً احکام بودجه را بررسی کردند در واقع کمیسیون‌های تخصصی سه ماه وقت دارند که به بررسی احکام بپردازند و این در حالی است که به مصارف، هزینه‌ها و جداول پرداخته نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون آئین‌نامه داخلی قوه مقننه با تأکید بر اینکه این طرح با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، دیوان، دولت و سایر مسئولان به دقت مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: بر این اساس احکام از ابتدای آذرماه به مجلس ارائه شده و طبق روال تا بهمن ماه بررسی می‌شود؛ همچنین جداول نیز در بهمن ماه به نمایندگان ارائه شده تا به بررسی آنها بپردازند.

نماینده مردم دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع طی روش گذشته در مجلس احکام را تصویب می‌کنیم اما به دلیل اینکه جداول از سوی دولت به موقع ابلاغ نمی‌شود در کشور دچار مشکل می‌شویم؛ این در حالی است که با اجرای این طرح این موضوع برطرف شده و احکام و جداول با همدیگر ابلاغ می‌شود.

وی افزود: زمان‌بندی پیش‌بینی شده برای ارائه پیشنهاد نمایندگان بدون احتساب روزهای تعطیل دوتا سه روز در نظر گرفته شده است.

محمودی با تأکید بر اینکه اصلاح ساختار بودجه از جمله دغدغه‌ها و نکاتی است که رهبر انقلاب به آن پرداخته‌اند، گفت: باید تأکید کرد بررسی سالیانه احکام و عدم بررسی جداول صرفاً قانون روی قانون گذاشتن است.

کد خبر 611513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.