بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاری در احداث پل عابر پیاده یزد تعریف شود

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اینکه در شهر یزد در بعضی مواقع با ترافیک سنگین و نیمه‌سنگینی مواجه هستیم و خیابان‌ها یکی از مکان‌های پر خطر برای رفت و آمد عابران است ضرورت دارد، در برخی مکان‌های پر خطر پل عابر پیاده احداث شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فخرالسادات خامسی امروز _چهارشنبه بیستم مهرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، با بیان اینکه در شهر یزد در بعضی مواقع با ترافیک سنگین و نیمه‌سنگینی مواجه هستیم و خیابان‌ها یکی از مکان‌های پر خطر برای رفت و آمد عابران است ضرورت دارد، در برخی مکان‌های پر خطر پل عابر پیاده احداث شود، اظهار کرد: در شهرداری یزد مانند بیشتر شهرهای کشور بودجه‌ای برای احداث این سازه‌ها دیده نشده و مرسوم است که از طریق سرمایه‌گذاری و مشارکتی پل‌ها احداث شود.

وی تصریح کرد: این بدان معنی است که سرمایه‌گذاران پل را احداث می‌کنند و بعد از آماده‌سازی به مدت معلومی که با شهرداری توافق می‌شود، از این سازه‌ها استفاده تبلیغاتی می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: مکان‌هایی که اکنون بیشترین اولویت و نیاز را برای احداث پل عابر پیاده دارد، کمتر مورد استقبال کانون‌های تبلیغاتی و سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد، زیرا ویژگی‌ها و شرایط لازم را برای تبلیغ و هدف سرمایه‌گذار ندارد.

وی بسته‌های تشویقی را یکی از راهکارهای مناسب برای انگیزه سرمایه‌گذار دانست و افزود: پیشنهاد می‌شود شهرداری بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاری در احداث پل عابر پیاده تعریف کند؛ به عنوان مثال سرمایه‌گذار با احداث پلی در مکان‌های مورد نیاز بتواند بر پل دیگری که در مکانی قرار دارد که برای تبلیغات مناسب است، تبلیغ در زمینه فعالیت خود را انجام دهد.

خامسی گفت: پل‌های تبلیغاتی شهر یزد برای فعالیت فرهنگی، در اختیار سازمان فرهنگی قرار دارد که پیشنهاد می‌شود تعدادی از آنها در مناطقی که برای تبلیغ مناسب است، در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد تا علاوه‌بر ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذار، درآمدی برای شهرداری ایجاد شود.

وی در خصوص جلوه بصری تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر، تاکید کرد: ویژگی‌های بصری لازم در تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر وجود ندارد. هر نوع تبلیغاتی زمانی جذاب و مخاطب‌پذیر است که نظر مخاطب را جذب کند؛ رنگ نشانه‌های تابلو، نوشته‌ها و خطوط و کار گرافیکی از جمله نکاتی برای جذابیت تابلوها محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 611505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.