کتاب «هنر گمشده پرورش کودکان مفید و شاد» منتشر شد

کتاب «هنر گمشده پرورش کودکان مفید و شاد» نوشته میشلین دوکلف، با ترجمه نغمه دانش‌آشتیانی توسط انتشارات جیحون منتشر شد.

به گزارش ایمنا، کتاب «هنر گمشده پرورش کودکان مفید و شاد» نوشته میشلین دوکلف خبرنگار آمریکایی با ترجمه نغمه دانش‌آشتیانی توسط انتشارات جیحون منتشر شد.

این کتاب که در حوزه روانشناسی و علوم تربیتی منتشر شده، روایت‌های نویسنده کتاب است که برای نگارش آن با دختر کوچکش به راه‌های دور سفر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است:

«اگر واقعاً می‌خواهیم با فرزندانمان ارتباط برقرار کنیم، شاید لازم باشد از منطقه امن فرهنگی خودمان خارج شویم و با والدینی صحبت کنیم که به ندرت درمورد آن‌ها می‌شنویم. یکی از اهداف این کتاب برداشتن گامی برای پر کردن خلای دانش ما در زمینه‌ی فرزندپروری است و برای انجام این کار، بر سه فرهنگ بومی مایا، هادزابه و اینوئیت تمرکز کرده است که دانش بسیار مفیدی دارند: مادران مایایی در تربیت فرزندان یاری‌رسان مهارت دارند، والدین قبیله‌ی هادزابه بهترین متخصصان جهان در زمینه تربیت بچه‌هایی با اعتمادبه‌نفس و متکی به خود هستند و اینوئیت‌ها روشی فوق‌العاده مؤثر برای آموزش هوش هیجانی به کودکان به‌ویژه در حوزه‌ی کنترل خشم و احترام به دیگران دارند. اگر سعی کنید الگوها و روش‌های معرفی‌شده در کتاب را در رفتارهای روزمره‌ی خود با دیگران (حتی نه فقط کودکانتان) به کار ببرید و دقت بیشتری بر کنش‌ها و واکنش‌های شخصی خود در ارتباط با جهان پیرامونتان داشته باشید، روزگار آرام‌تری را تجربه می‌کنید و با خودتان به صلح می‌رسید.»

نغمه دانش‌آشتیانی پیش از این کتاب شعر «چقدر هیچ کس شبیه تو نیست» چاپ شده توسط انتشارات حوا و ترجمه کتاب کودک «قُلُپ» چاپ شده توسط انتشارات سروش را در کارنامه ادبی خود دارد. وی که سال‌ها در رسانه‌های فرهنگی هنری فعالیت کرده و مسئولیت داشته است، مقالات علمی در حوزه رسانه را نیز ترجمه و منتشر کرده است.

این کتاب در ۳۷۸ صفحه، قطع رقعی منتشر شده است.

کد خبر 611485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.