ورشو میزبان تراموای سلامت روان

شهرداری ورشو، سرویس یک‌روزه رایگان تراموا برای افزایش آگاهی در مورد سلامت روان به راه انداخت که مسافران با سوار شدن در آن توانستند اطلاعات مفیدی را در مورد اهمیت به شرایط روحی متفاوت کسب کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر ورشو، روز دهم اکتبر و به مناسبت روز جهانی بهداشت روان، با یک اقدام خلاقانه به افزایش آگاهی درمورد سلامت روان پرداخت. شهرداری یک خط ویژه تراموا را با نام H مشخص کرد که سوار شدن به آن رایگان بود. حرف H این تراموا، ابتدای کلمه help به معنای کمک است و برای تاکید بر اهمیت کمک به مبتلایان به شرایط مختلف بیماری‌های روحی انتخاب شده است.

مسافران در این وسیله نقلیه می‌توانند اطلاعاتی در مورد حفاظت از سلامت روان، مدیریت بحران، جستجوی کمک و پیشگیری از مشکلات روانی پیدا کنند.

این خط تراموا بخش مهمی از کمپین افزایش آگاهی است که در پایتخت لهستان به راه افتاده است. این شهر میزبان کنفرانسی با موضوع سلامت روان با حضور نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی، کمیسیون اروپا و اتحاد علیه افسردگی بود.

ورشو میزبان تراموای سلامت روان

افسردگی می‌تواند هر فردی را در هر مرحله از زندگی تحت تأثیر قرار دهد و یک بیماری بسیار جدی است. رناتا کازنووسکا، معاون شهردار پایتخت ورشو، گفت: "به همین دلیل است که ما می‌خواهیم ساکنان بدانند کجا به دنبال حمایت و کمک باشند؛ ما در نهادهای شهرداری حمایت‌های مورد نیاز را ارائه می‌کنیم."

کازنووسکا در این رابطه افزود: "متخصصان هشدار داده‌اند تعداد جوانانی که دچار بحران روانی هستند به شدت در حال افزایش است، به همین دلیل است که ما در حال توسعه پیشنهاد کمک شهر برای کودکان و جوانان هستیم. "

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، افسردگی در چند سال آینده شایع‌ترین بیماری در جهان خواهد بود. بر اساس داده‌های اخیر، تعداد بیماران مبتلا به این شرایط در سراسر جهان بیش از ۳۵۰ میلیون نفر است؛ تنها در اروپا نزدیک به ۸۵ میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند و به طور رسمی، بیش از ۱.۵ میلیون نفر در لهستان با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

ورشو میزبان تراموای سلامت روان

کد خبر 611113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.