علت کمبود دارو در بازار چیست؟

رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروی انسانی ایران گفت: کمبود نقدینگی و تامین نشدن ارز از مهمترین مشکلات شرکت‌های تولید کننده دارو است که باعث کمبود دارو در بازار می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد عبده‌زاده اظهار کرد: در حوزه سیاست گذاری علی رغم پیگیری و جلسه‌های متعدد هنوز مشکلات سابق را داریم. داروی یک موضوع استراتژیک محسوب می‌شود، اما صنعت آن استراتژیک دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: قرار بود در تبدیل ارز ترجیحی به نیمایی ارزش افزوده از ۹ درصد به یک درصد کاهش پیدا کند که در صنعت دارویی انجام نگرفت و همچنین شرکت‌ها به دلیل مشکلات در نقدینگی و پرداختی‌ها نمی‌توانند مواد اولیه و یا تجهیزات خود را در گمرک ترخیص کنند.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروی انسانی ایران افزود: بانک‌ها تسهیلات لازم را تأمین نمی‌کنند، لذا در رابطه با تأمین ارز از بانک مرکزی و تسهیلات بانک‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم و این موضوع به دلیل تمدید نشدن بخشنامه‌های قدیم است.

وی ادامه داد: بیمه‌های تأمین اجتماعی و دی به تعهد خود در خصوص داروخانه‌های عمل نمی‌کنند و بیمه دی بیش از هفت ماه است که مطالبات خود را به داروخانه پرداخت نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عبده زاده گفت: در این همایش خواسته صنعت داروسازی توسعه، بازسازی صنعت و افزایش صادرات است که برای این یک حداقل‌هایی نیاز است که باید در بودجه ۱۴۰۲ دیده شود و در بخش سازمان‌های بیمه گر چرخه نقدینگی صنعت به سرانجام برسد.

کد خبر 611089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    4 0
    تکلیف ما چیه بچه هامون چندروزه مریض شدن هیچ داروخونه ای چرک خشک کن نداره عجب مملکتی شد جز رنج و بدبختی چیزی نداریم (شرم)
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    3 0
    بچه دوسالم مریض شده تبش خیلی بالاس و بی حاله امروز بردمش دکتر براش دارو نوشت ۶تا داروخانه رفتم میگن دارو نداریم منم با ی بچه مریض سرگردون شدم اینوراونور اخه چرا باید روز به روز همچی بدتر بشه ب دادمردم برسین بخدا از این همه بحران دیگ نا نداریم