فرماندهان سپاه نیازی به ورود به کانادا ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کانادایی‌ها برای خروج از زیر چتر انگلیس بعد از فوت ملکه و پیوستن به اتحاد آمریکا و اسرائیل، ممنوعیت ورود فرماندهان سپاه به کانادا را مطرح کردند.

به گزارش ایمنا، فداحسین مالکی با اشاره به اعلام ممنوعیت دائمی ورود فرماندهان سپاه به کانادا از سوی نخست وزیر این کشور، اظهار کرد: نخست وزیر این کشور در وهله اول باید به قوانین بین‌المللی رجوع می‌کرد و بعد این تصمیم را می‌گرفت چرا که سپاه و ارتش به نوعی جایگاه خاصی در حوزه نظامی دارند و کشورهای دیگر نمی‌توانند به راحتی یک نیروی توانمند نظامی را تحریم کنند به خصوص که نیروی نظامی این کشور در آب‌های خلیج فارس نیز حضور دارد.

وی افزود: نخست وزیر کانادا از سوی دیگر باید توجه می‌کرد آیا ایران نیازی به حضور فرماندهان سپاه خود در کانادا دارد و یا کانادا که در آب‌های خلیج فارس حاضر می‌شود به ایران نیاز دارد، لذا این اظهارات ترودو حاکی از ناپختگی آنها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بر اساس توافقات و تعاملات بین‌المللی، کشورها نمی‌توانند به سمت تحریم افراد و اشخاص پیش روند، خاطرنشان کرد: کانادایی‌ها تلاش دارند با یک فرار رو به جلو بعد از فوت ملکه، با افزایش همکاری‌ها با آمریکا و اسرائیل از زیر چتر یک قرنی انگلیسی‌ها بیرون بیایند لذا سخنانی می‌رانند و تصمیماتی می‌گیرند که حتی مصرف داخلی هم برایشان ندارد.

به گزارش ایمنا، کانادا در تلاشی واهی اعلام کرد که در ارتباط با ورود مقام‌های جمهوری اسلامی به این کشور به یک سخت گیری کم سابقه دست خواهد زد و از این پس، ۵۰ درصد مقام‌های عالی رتبه سپاه پاسداران که شامل حدود ۱۰ هزار نفر می‌شود، اجازه نخواهند داشت تا وارد کانادا شوند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا مدعی است ما فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحت سختگیرانه ترین بخش قوانین مهاجرت و پناهندگی قرار می‌دهیم و این یک تصمیم دائمی است.

منبع: خانه ملت

کد خبر 610848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.