توزیع تخم‌مرغ رایگان در مدارس گلپایگان

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان گفت: به مناسبت روز جهانی تخم مرغ حدود ۲۰ هزار ساندویچ رایگان در مدارس توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باقر عبیری امروز _یکشنبه هفدهم مهرماه_ در مراسمی که به مناسبت روز جهانی تخم مرغ به صورت نمادین در هنرستان بانو قائدی گلپایگان برگزار شد، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار به مناسبت ۱۷ مهرماه، روز جهانی تخم مرغ در مدارس شهرستان حدود ۲۰ هزار عدد تخم مرغ رایگان توزیع شد.

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان افزود: توزیع ساندویچ‌های تخم مرغ در مدارس شهرستان با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی، شرکت تعاونی مرغداران، فرمانداری و شبکه دامپزشکی گلپایگان صورت گرفت که از این اقدام قدردانی می‌کنم.

تخم مرغ جایگزین مناسبی به جای مصرف خوراکی‌های غیرضروری است

علیرضا فخری‌زاده، معاون عمرانی فرمانداری گلپایگان با تأکید بر مصرف تخم مرغ به دانش‌آموزان به عنوان تغذیه سالم، تاکید کرد: تخم مرغ جایگزین مناسبی به جای مصرف خوراکی‌های غیرضروری است.

وی ادامه داد: روز جهانی تخم مرغ فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ مصرف تخم مرغ است و دانش‌آموزان نیز برای سلامتی، در سبد غذایی صبحانه خود تخم مرغ مصرف کنند.

تولید روزانه ۴۰ تن تخم مرغ در ۱۱ واحد مرغداری گلپایگان

امیرمسعود شهبازی، مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید تخم مرغ کشور است، اضافه کرد: روزانه در ۱۱ واحد مرغ تخم گذار شهرستان ۴۰ تن تخم مرغ تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی گفت: تخم مرغ کامل‌ترین، ارزان‌ترین و فراوان‌ترین مواد غذایی پروتئینی است و برای فرهنگ سازی مصرف آن در مدارس شهرستان ساندویچ تخم مرغ حاوی بسته‌بندی‌های پلمپ شده توزیع شد.

شعار روز جهانی تخم مرغ

علی پیروی، مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران گلپایگان نیز اظهار کرد: با توجه به ارزش غذایی تخم مرغ، در جهان دومین جمعه ماه اکتبر و در ایران ۱۷ مهرماه روز جهانی تخم مرغ نامیده شده است.

وی گفت: شعار روز جهانی تخم مرغ «هر انسان سالم یک تخم مرغ در روز است» و در این راستا مصرف یک تخم مرغ در روز میان دانش‌آموزان فرهنگ سازی شود تا بدنی سالم و تندرست داشته باشند.

مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران از همکاری ۱۱ واحد مرغداری شهرستان در توزیع تخم مرغ رایگان خبر داد و خاطرنشان کرد: ارزش اعتباری ساندویج‌های تخم مرغ ۷۰ میلیون تومان است.

کد خبر 610844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.