لزوم استفاده از اعتبارات دولتی در قالب تسهیلات

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: استفاده از اعتبارات دولتی در قالب تسهیلات سبب می‌شود برای جذب آن دچار مشکل نشویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری‌هاشمی امروز _یکشنبه هفدهم مهرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران از تشکیل جلسه مشترک بین این کمیسیون و کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه استفاده از تمام فرصت‌های موجود برای تأمین ناوگان ریلی و ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل خطوط در دست ساخت مترو مورد تأکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در جلسه مذکور میزان بازپرداخت تسهیلات دولت بابت توسعه حمل و نقل عمومی تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ادامه داد: بازپرداخت این تسهیلات، هزینه اضافی بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ درصد کل مبلغ تسهیلات به شهرداری تهران تحمیل می‌کند و از این رو، در هزینه‌کرد این منابع باید نهایت دقت را داشته باشیم تا آن را در محل مناسب مورد استفاده قرار دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دریافت تسهیلات برای احداث خطی مانند خط ۱۰ مترو که هنوز عملیاتی نشده است با وجود خطوط ناتمامی که تکمیل آنها در اولویت قرار دارد، ضروری نیست، گفت: گاهی ااعتباراتی دریافت می‌شود که در جذب آنها دچار مشکل می‌شویم و با وجود فرا رسیدن زمان سررسید آنها، قادر به استفاده از منابع دریافتی در موعد مقرر و محل مورد نظر نمی‌شویم.

وی تصریح کرد: اگر برنامه مناسبی برای استفاده از اعتبارات دولتی در قالب تسهیلات نداشته باشیم، برای جذب آن دچار مشکل می‌شویم.

تشکری‌هاشمی خاطرنشان کرد: در جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور که با حضور معاون سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شد، در مورد خطوط جدید و خطوط در حال توسعه مترو، تصمیم‌گیری و مقرر شد تا زمانی که مطالعات تخصصی هر یک از خطوط مترو انجام نشده و اجرای خط، مصوبه شورای عالی ترافیک را دریافت نکرده باشد یا هنوز طرح جامع بازنگری شده ترافیک تهران تهیه نشده باشد، اجازه شروع ساخت و ساز خطوط جدید مترو صادر نشود.

وی با بیان اینکه موضوع الحاق تبصره‌ای به بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران به منظور اعطای مجوز به این مجموعه جهت انتشار ۳,۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی برای اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی، مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: تا زمانی که خطوط فعلی مترو به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت آنها تکمیل نشود، به‌کارگیری منابع محدود موجود برای احداث خطوط جدید به مصلحت نیست.

کد خبر 610836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.