نصب شارژر خودروهای برقی در تمام پارکینگ‌های بروکسل

سیاست جدید پایتخت بروکسل، پارک‌های عمومی، ساختمان‌های اداری و حتی مسکونی را موظف به احداث شارژرهای خودروهای برقی می‌کند تا تقاضای روبه‌رشد خرید خودروهای الکتریکی را پوشش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات منطقه پایتخت بروکسل تصمیم گرفتند سیاست جدیدی را ارائه کنند که به موجب آن، تمام پارکینگ‌هایی که بیش از ۱۰ فضای پارک دارند باید تا سال ۲۰۲۵ دارای ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی شوند. در سال گذشته تعداد خودروهای برقی در پایتخت بلژیک ۷۵ درصد افزایش داشته است و مقامات منطقه‌ای قصد دارند به این تقاضای روبه‌رشد پاسخ دهند.

در سال ۲۰۲۰ دولت منطقه‌ای تصمیم گرفت که هدف خود را برای ساخت ۲۲ هزار نقطه شارژ عمومی تا سال ۲۰۳۵ تعیین کند و این سیاست باعث می‌شود آن‌ها سریع‌تر به این تعداد برسند. علاوه بر این، تصمیم جدید الزام می‌کند که ساختمان‌های آپارتمانی نیز آستانه مشخصی برای خودروهای الکتریکی داشته باشند.

از اول ژانویه ۲۰۲۵، پارکینگ‌های اداری باید حداقل ۱۰ درصد از فضای پارک خود را به ایستگاه شارژ برای کارمندان خود تبدیل کنند. با این حال، قرار است این تعداد در سال ۲۰۳۰ به ۲۰ درصد افزایش یابد. از سوی دیگر، پارکینگ‌های عمومی باید تا سال ۲۰۲۵ به پنج درصد و تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ درصد برسد.

نصب شارژر خودروهای برقی در تمام پارکینگ‌های بروکسل

این اقدام در راستای سیاست کلی اتحادیه اروپا در مورد خودروهای الکتریکی و سوخت فسیلی است. تابستان گذشته، کمیسیون اروپا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن از سال ۲۰۳۵ خودروهای جدید فروخته شده در بلوک اروپا باید «دی‌اکسید کربن صفر» باشند.

همچنین در ساختمان‌های مسکونی، هر ساکنی که خودروی برقی دارد باید به ایستگاه شارژ دسترسی داشته باشد. مقامات پایتخت بلژیک دستورالعمل‌هایی را درمورد نحوه ساخت ایستگاه‌های شارژ با استفاده از مواد خاص برای جلوگیری از آتش‌سوزی، تهویه و سیستمی برای قطع برق در مواقع اضطراری تنظیم کرده‌اند.

آلن مارون، وزیر انتقال آب‌وهوا و محیط‌زیست بروکسل در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد که سالانه حدود هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در شهر جان خود را از دست می‌دهند و تغییر خودروها به سمت راه‌حل‌های بدون آلایندگی یکی از اولویت‌های اصلی است.

نصب شارژر خودروهای برقی در تمام پارکینگ‌های بروکسل

کد خبر 610752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.