یونان میزبان بزرگ‌ترین پارک ساحلی بدون کربن اروپا

یونان به‌زودی یک فضای سبز ساحلی بدون کربن به مساحت ۶۰۰ جریب را در خود جا خواهد داد که به عنوان بزرگ‌ترین پارک ساحلی سراسر اروپا شناخته خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران یونان در نظر دارند با استفاده از فناوری شهر هوشمند به ایجاد فضای سبز بسیار بزرگی در سواحل کشور بپردازند تا نه‌تنها ساکنان اطراف را از مزایای پوشش‌های گیاهی بهره‌مند کنند، بلکه نقش وجود پارک‌ها را در بهبود زیست‌پذیری شهری به تصویر بکشند.

احداث این پارک بخشی از یک پروژه عظیم به ارزش هشت میلیارد پوند به شمار می‌رود که قرار است در محل فرودگاه بین‌المللی سابق آتن، پایتخت یونان، اجرا شود. فرودگاه بین‌المللی آتن در سال ۲۰۰۱ کارایی خود را از دست داد و امکانات جدیدی برای برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ در آن احداث شد.

گزارش‌ها حاکی است که حدود ۴۰ درصد اغلب شهرهای یونان را پوشش‌های گیاهی فرا گرفته و این در حالی است که آتن تنها از ۱۰ درصد فضای سبز برخوردار است، بنابراین گسترش پوشش‌های گیاهی در این شهر اهمیت بسزایی داشت که متروکه شدن فرودگاه بین‌المللی سابق شهر، زمینه را برای گسترش چنین فضایی فراهم آورد. معمارانی که برای طراحی این پارک برگزیده شده‌اند، از ایجاد مکان‌های تفریحی، فضاهایی برای گرد هم آمدن کاربرانی با سنین مختلف و چشم‌اندازهای طبیعی اعجاب‌انگیز خبر داده‌اند.

یونان میزبان بزرگ‌ترین پارک ساحلی بدون کربن اروپا

بزرگ‌ترین پارک ساحلی اروپا، پیشگام احیای محیط زیست در جهان خواهد بود، ضمن این‌که به واسطه انتشار صفر کربن، زندگی شهری را در پایتخت یونان برای قرن‌ها تحت تأثیر قرار خواهد داد. علاوه بر این، بهره‌گیری از مواد بازیافتی، که حجم آن‌ها به طور تقریبی ۳۰ هزار مترمربع تخمین زده شده است، از آلودگی محیط به طور قابل‌توجهی خواهد کاست که این امر به سهم خود می‌تواند در پایدارسازی پایتخت یونان تا دهه‌های آینده نقش مهمی ایفا کند. البته معماران پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۵۵، انتشار کربن از این پارک به صفر برسد و در سال‌های آغازین نیز، کمترین نرخ گازه‌های آلاینده در آن منتشر شود.

احداث بزرگ‌ترین پارک ساحلی اروپا در نزدیکی آتن از سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و قرار است تا سال ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برسد.

یونان میزبان بزرگ‌ترین پارک ساحلی بدون کربن اروپا

کد خبر 610751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.