تغییر مسیر ناگهانی؛ عامل ۱۰ درصد تصادفات برون‌شهری

رئیس پلیس راه استان اصفهان از سهم ۱۰درصدی تغییر مسیر ناگهانی در بروز تصادفات در راه‌های برون‌شهری استان طی شش ماهه ابتدایی سال جاری، خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از علت‌های وقوع حوادث رانندگی، حرکت نکردن بین خطوط و تغییر مسیرهای ناگهانی است و حدود ۱۰ درصد از عوامل تصادفات برون‌شهری استان اصفهان در شش ماهه ابتدایی سال، مربوط به تغییر مسیرهای ناگهانی است.

وی افزود: برابر ماده ۱۱۹ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، در راه‌های خط‌کشی شده، وسایل نقلیه مکلف هستند بین خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند. در صورت نیاز به تغییر مسیر و خروج از یک خط عبوری، رانندگان باید با احتیاط کامل و با استفاده از چراغ راهنما و دادن علامت، تغییر مسیر دهند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: حرکت وسایل نقلیه بین خطوط منجر به تسریع خدمات اورژانسی، کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات رانندگی و حتی کاهش مصرف سوخت و افزایش آرامش روحی و روانی می‌شود.

وی با بیان اینکه با رانندگی کردن بین خطوط، علاوه بر ایجاد نظم و زیبایی در ترافیک، همه رانندگان از رانندگی خود لذت می‌برند و حوادث ترافیکی نیز کاهش می‌یابد، ادامه داد: رانندگان هنگام تغییر مسیر حتماً از راهنما استفاده و با احتیاط کامل اقدام به تغییر مسیر کنند؛ همچنین هنگام خروج از محورهای آزادراهی و بزرگراهی در منتهی‌الیه سمت راست راه قرار بگیرند و سپس اقدام به خروج از راه کنند.

کد خبر 610610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.